Som någon annan skrev, barnens studsmatta. Otroligt använd, dessutom väldigt skön för mig som vuxen att ligga och slappa i.
Ska nog lägga till en planerad köp (kommer att ta några månader att samla ihop pengarna)
Men en Kamado grill (classic joe 3) står högst på listan.
Dock är detta väldigt svårt att förklara för sin partner varför man behöver en grill som kostar 20 000kr
En grill för 20 000 är ju ändå rätt förmånligt om man jämför med en grill för 30 000.
I betydelsen ”mest glädje av” och jag inte ska räkna min br, så säger jag mina friluftskläder, som jag mer eller mindre bor i, och golfutrustningen. 
Jag har ett par likadana - min favoritbyxa! Börjar dock strama lite runt midjan så jag försöker hålla formen så jag slipper köpa ett par nya 
Min hund. Skänker glädje och lycka oräkneliga stunder, och är en social magnet utan motstycke när hon är med, för hon är så gullig och sprider bra vibbar till stora som små.
Barnens studsmattor. Hur många timmar som helst har tillbringats på dom och resulterade bl a i starka, överjordiskt fysiska ungdomar med cirkuskarriär, VM-placeringar och tränarjobb.
Knacklie. Attans vilken tillfredställelse det är att slå med en riktig bra lie som man själv kan skärpa.
Fiskars superlånga grensax. Man når ett par meter upp och det blir ännu roligare att klippa äppelträden.
Kvalitetsinstrument till jobbet (egen firma).
Proffsfrisörsax. Började klippa barnen själv, nu är tonåringarna själva dängare på att klippa o klipper sina kompisar.
Kolsyremaskin. Herregud släpade vi hem dyrt köpvatten innan? När vårt eget är mycket godare?
10 centimeter djup, vad det kan göra: 70 cm djup köksbänk med extra djupa och extra höga bänkskåp (lägre sockel) (KVIK XXL). Plötsligt får man lyxplats i köket att arbeta på och lådorna sväljer 40% mer än i traditionella måtten så man kunde ta bort massa fula överskåp. LYX.
Elcykel. Det är så lustfyllt att cykla nu att man aldrig vill sluta. Bara hitta fler uppförsbackar.
Kul att så många har cyklar som favorit.
Jag köpte en NOS Peugeot stålram i Columbus SLX från 1992 för 6 år sedan. Byggde upp den med campagnolo kolfibergrejer och annat trevligt. Den väger drygt 8 kilo och är bara helt grym att ta sig fram bekvämt och snabbt på. Under de 6 åren har jag cyklat närmare 5000 mil på den.
Jag har en Tesla med och den är lika trevlig som Peugeotcykeln. Trodde inte jag skulle kunna känna så mycket för en bil.
Elcykel för att ta mig till jobbet istället för SL-kort.
Sedan länge lägre totalkostnad än vad SL-kortet jag hade innan skulle kostat för samma tidsperiod jag åkt cykeln. Dessutom mindre stress och bättre kondition på köpet.
Som bonus sparar jag dessutom 10 min restid per dag.
Att flytta från Stockholm till lilla Vetlanda och köpa villa utanför stan är ett köp vi aldrig kommer att ångra, och ett stort steg upp i livskvalitet.
Ett av de bästa köp vi gjort.
Ett annat bar köp är bil, köpte en Mitsubihi Outlander PHEV 2015 som nu gått 14000 mil och har aldrig haft problem med den, servar den regelbundet och den bara går.
BMW 118 cab, köpt i år, årsmodell 2010. Helt underbar bil, underbar känsla med cab när vädret tillåter det. Kommer bara gå på sommaren så vinterhalvåret kostar den mig inget där den vilar i garaget.
Apropå BMW, vilken kvalitet det är! Har aldrig ägt en BMW innan och tänker nu att är kvalitetskänslan så påtaglig en en 2010, hur är då de nyare? Varför har jag inte haft BMW tidigare? Blir nästa bruksbil en eldriven BMW?
Måste lägga till en grej som nu är svårare att lägga pengar på. Restaurangbesök. Det finns inget (bra) i restaurangväg här nere. Det är det enda jag saknar från Stockholm.
När vi bodde i Stockholm lade vi mycket pengar på bra och god mat.
Köpte pannlampor modell armytek wizard pro i julas. En till mig och en till sambon. 1000 spänn styck och det borde jag ju insett att det var värt mycket tidigare. Nu kan jag t o m ge mig ut och spårträna med hunden i terräng i mörkaste vintern och slipper fippla med halvkasst ljus och batteribyten hela tiden.
Inredde stugan vi köpte (för hundens skull, den var inte något bra köp ekonomiskt även om jag är glad för den) med bara second hand och kronan på verket är en fin robotdammsugare också den från Blocket.
I övrigt spenderar jag mycket mer på hunden än på mig själv och ångrar aldrig en spänn av det han får 
Trevligt med en “Vetlandabo” här 
Letar också hus utanför Vetlanda just nu. Håller med dig angående restauranger. Älskar att äta ute men här finns det begränsat med utbud och det som finns är inte mycket att hänga i granen.
Till ämnet:
Våran hund är det som ger mest glädje i förhållande till kostnad.
Annars är det min cykel som är mitt favoritköp.
IKEAs smarta rullgardin. Kostar en tiondel av konkurrensen när den kom för ett par år sedan. Tog faktiskt offert på det.
Sov mörkt, vakna till dagsljus. Ställer in appen en halvtimme före väckarklockan. Vardagslyx.
Kul att se fler smålänningar.
Man får väga för och nackdelarna med att bo här, och det med restauranger får man ta. Lugnet, människorna, naturen och bostadspriserna väger upp bristen på restauranger. Sen finns det ju vettiga ställen i Växjö (PM & Vänner!) och Jönköping så när vi har vägarna förbi de städerna så blir det käk där.
Annars lagar jag den bästa maten själv 
Håller med dig om Witcher 3, hur mycket nöje som helst för en låg peng, älskade expansionen “blood and wine”.
Jag måste ju nämna “Skyrim” som nu är 10 år gammalt. Spelar det fortfarande sporadiskt, ligger många hundra timmar i det spelet. Det är verkligen valuta för pengarna!
- Min robotdammsugare. Minimalt med underhåll. Fyller på vatten en gång i veckan sen kör den varannan dag. Det är oändligt värt att leva rent och snyggt!
- Körkortet. Fantastiskt när man behöver frakta saker och fantastiskt att kunna hjälpa familj och vänner!
- Min elsparkcykel. Bra för miljön. Bra för ekonomin. Folkligt. Ser människor och natur. Sånt blir jag glad av och mår bra av. Plus att det känns modernt och fräscht!
- Min smartphone. Fantastiskt att man kan kolla upp saker på nätet. SL, beställa taxi, swisha, ringa och smsa, Googla, ja allt, ni förstår. Tänker er ett liv utan att kunna göra dessa saker?
- Min datorsetup. Fantastiskt att kunna spendera tid hemma efter jobbet med kompisar. Antingen genom att bara snacka skit på Discord eller spela datorspel tillsammans. Fantastiskt!
Är ni villiga att åka hela vägen till Växjö så är en lunch på St. Clair i Alvesta att rekommendera. Café St.Clair - Veckans Meny
Bland bmw communityn är äldre bmw, tänk typ från 2000 och där omkring bland dem högst stående. E46, e39, e38 exempelvis. Bara kolla priserna på M5:or från den generationen. För 10 år sedan kosrade fina ex 200 000kr. Nu ligger toppexemplaren uppåt 400 000 kr.
Hade inte tackat nej till en lågmilad bmw 740Li eller en e46 m3 med manuell låda.
Tack för tipset. Ska självklart besökas 
Oj, vilken överrepresentation av flugfiskare vi var här 
Kan bara instämma i att man ofta blir nöjd med sånt som inbjuder till rörelse och naturupplevelser.
Mycket av det jag själv gläds åt är redan nämnt men för att lägga till nåt så:
Blundstones- mer praktiska, sköna, mångsidiga och hållbara skor är svåra att hitta.
Icebreaker tech lite t-shirt i merino- har tre stycken och skönare plagg närmast kroppen har jag svårt att tänka mig. Hållbarheten är väl inget att skriva hem om men det kan jag ta.
Möbler och inredning- som flera nämnt, sakerna man använder och omger sig med dagligen gör mycket för välbefinnandet om de är tilltalande, funktionella och kommer hålla många år.
Braskamin- har iofs inte köpt den per se (fanns i huset vi köpte) men den sprider en så behaglig värme. Ser fram emot vintern!
Till min hobby ångrar jag att jag väntade så länge med att skaffa en Blaser R8. Värmeväst med dubbla batterier är också kanon att ha i skogen.