Vilket köp är du riktigt nöjd med? | Behöver inte vara det dyraste

Hej! Vad har ni gjort för köp som ni är riktigt nöjda med? Behöver inte vara det dyraste utan kan vara något litet som förenklar vardagen.

Det senaste klippet jag gjorde var denna fläkten:

Nästan helt tyst vilket gör att man kan köra den när man ska sova/titta på tv osv. Kan varmt rekommendera.

1 gillning

14 gillningar

En garminklocka för att följa upp träning.
Mitt intresse för statistik och siffror har genom livet varit starkare än intresset för motion. När fysisk aktivitet plötsligt gick att mäta fick det en större mening. I jakten på data blev jag tillräckligt tränad för att kunna tycka att det är skönt att springa. Nu är träning en mer naturlig del av min vardag. Grymt bra för hälsan och lätt värt 2000 kr.

Jag har köpt väldigt mycket bra grejer, men klockan är verkligen toppen.!!

7 gillningar

Jag köpte på Blocket en Citroën C5 2,0 HDI -12 för fem år sen som hade gått strax under 3000 mil. Idag har den gått strax under 6000 mil, och jag inser när jag kollar upp listpriset för bilen är ungefär vad jag gav för den.

Värdepappersaffärer? Bra? Har nog inte gjort några än… :see_no_evil:

2 gillningar

Håller helt med.
Jag skaffade en Garminklocka för jaktens skull(man kan se hundpejlen i klockan).

Har aldrig intresserat mig speciellt för motion innan, mer lite fotboll och annat för skojs skull.

Av nyfikenhet startade jag en coachningsplan för 5km löpning och fastnade direkt.
Riktigt kul att kunna se all statistik och hur man förbättras.

2 gillningar

Våran hund. Bästa köpet ever! Han ger så mycket glädje och kärlek.

Vad gäller materiella ting så det nog min cykel. Cyklar fler mil på den om året än vad jag kör bil.

6 gillningar

En pirra (av särskild modell) som jag använder för att transportera hem begagnade saker samt alla olika paket som jag handlar eller säljer iväg på nätet. Den har förenklat tillvaron högst betydligt.

Huset vi bor i. Börjar inse att det är på många sätt. Inte framförallt på grund av någon värdeökning utan mer att de långsiktiga perspektiven i området och regionen verkar gå åt rätt håll.

Min stereoanläggning. Nypriset för alla pinalerna där är betydligt högre än vad min bil kostade ny. Med dagens låga begagnat-priser har jag inte behövt betala så mycket i relation till vad den presterar.

Att jag tog ut friår, under den korta tid det fanns. Jag åkte iväg till Belarus och läste ryska. Där var allt billigt och jag levde ett spännande och problemfritt liv. Sedan har jag transformerat mitt liv med ryska som verktyg och lyckats bra med det. Det är det bästa jag gjort i livet och en betydande investering i tid, energi och till viss del pengar.

Först ett mer praktiskt svar: Jag köpte en Vornado DC -fläkt i år och det är fantastiskt. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så upphetsad av ett fan innan, men här är vi.

Men mitt bästa köp någonsin har varit mina katter. De har varit fantastiska för min lycka och psykiska hälsa.

1 gillning

Min Kindle, läsplatta. Rätt låga förväntningar men grym att läsa på, extrem batteritid och smidig så följer ofta med. Ökat mitt bokläsande rejält!

1 gillning

Min hund :heart: :dog:
och Teslaaktier.

1 gillning

Resor med familjen som skapat minnen för livet.

LF Global IN som någon innan mig skrev som skapat pengar för livet.

iPhones till fru och barn - skapade gott om tid för mig att hänga på rikatillsammans på kvällarna​:smirk::ok_hand:

Min utbildning (läkare).

Mvh
F

2 gillningar

Väggmonterad digitalprojektor kopplad till Apple-TV och stereon och stor projektionsduk som rullgardin monterad i taket.
DET är mitt bästa köp.
Köp ingen ful, fånig och dyr jätte-TV som gapar som ett svart hål på bästa vardagsrumsväggen; det är idiotiskt!
Kör med projektor och duk istället. Min ”TV” sitter som en nästan osynlig rulle i taket när den inte används och blir när jag behagar till en perfekt bio-duk, större än de största skärmarna man kan köpa för hemmabruk. En en ljudanläggning har man ju i alla fall, så bra ljud får man så att säga på köpet. :blush:

1 gillning

TVn ska vara på, då blir det inget svart hål!

Jag bodde på 16kvm, jobbar hemifrån. Mitt datorbord för privatbruk var ett soffbord, var inte ergonomiskt för 5 öre.

Tröttnade, så när skatteåterbäringen föll ner, så spenderade jag ca 8000kr på 2st gaming skärmar, + en kvm switch. (Med ett knapptryck så byter jag från jobbsetup till privatsetup)

Kunde ta bort ett bord, jobba effektivare. Hade gått att göra billigare, såpass bra skärmar krävde en ganska dyr KVM, över 2000kr haha.

MEN så värt. Rationaliserar det med att jag jobbar effektivare och får sälja mer på mitt kundservicejobb, lol.