Robotdammsugare, Roborock S7, fy fasiken vad skönt det är att sitta och äta frukost samtidigt som den städar (andra rum då)
Ett rejält löpband, Sole F63. När vi flyttade till hus tidigare i år med utrymme för det köpte vi ett riktigt bra löpband. Någon eller några i familjen nyttjar det varje dag och gör det svårare att skippa att sprina pga väder eller lämna barn själva.
Har robot till poolen, dammsugning+mopping och till gräsmattan. Otroligt bra, men tveklöst viktigast är gräsmattan robot.
Älskar att inte behöva skynda ut när gräset äntligen är torrt en kväll under en regnig period och ränna runt med gräsklipparen tills kvällen är slut och nästa regniga dag närmar sig.
Dammsuga kan man enklare göra i omgångar när som helst, även när det är skitväder.
Min första Toyota Aygo jag köpte för sisådär 15 år sedan, Toyota kvalitet och otroligt billig i inköp. Är inne på Toyota Aygo nummer två nu, den har fungerat lika bra än så länge.
Ägt 3-4 olika Glock under mina år när man tävlade i skytte, också ett företag som gör prisvärda produkter som är oerhört tillförlitliga.
Tveklöst min Weber-grill som jag köpte för mina flexbankspengar när förra arbetsgivaren slutade med flexbank. Jag ville köpa något jag aldrig skulle lägga pengar på själv, men som jag visste att jag skulle uppskatta. I dag, 10 år senare används den fortfarande flera dagar i veckan, året om.
Min träning och tävlingshoj utan tvekan. Byggkostnad runt 125k men värd varenda krona. Köpte som komplett cykel 2019 och har sedan byggt om och uppgraderat varenda komponent sedan dess. Endast ramen kvar som orginal. Bara hjulen är dyrare än min bil
Lägger 10-15h i veckan på denna och antalet mil per år är ca det dubbla mot vad bilen går årligen.
Älskar varenda minut jag trampar på denna samt att jag tycker det är väldigt kul och lärorikt att själv meka, skruva och bygga om en cykel.
Jag har köpt diverse tekniska prylar de senaste två-tre åren, men det är den enklaste och mest stilrena tekniken som jag är absolut mest nöjd med. Detta i form av radion Argon radio 1, som har ett underbart ljud, en vacker formgivning och en väckning som t.ex. kan bestå i att vald kanal liksom “smyger” igång, från tystnad och sakta, sakta upp till den maxvolym som man har valt. Går också att ha ett alarm som bara går igång på vardagar, och ett (annat) alarm som bara går igång på helger. Ren fröjd!
Komiskt. Ditt bästa är mitt sämsta. Mina Powerbeats Pro har strulat sedan dag 1 och ligger just nu på en serviceverkstad hos Elgiganten. Förhoppningsvis fick jag ett måndagsexemplar och tycker de är bra efter att de lagats
Jag säger istället en riktigt rejäl säcka-kärra från Bauhaus. Bland de dyrare som kan lyfta det mesta. Vet inte hur många lyft i trådgården och i övrigt på tomten som jag sluppit nu när denna säcka-kärra finns att tillgå.
Min “Meater” digital mat-termometer är jag riktigt nöjd med. Lagar mycket fisk i ugn, och grymt skönt att slippa sladd ut från ugnen och istället få ett blipp i mobilen ett par minuter innan fisken är perfekt!
Det kan hända när jag köpt något att jag tänker “det här var ta mej tusan värt varenda krona och hade kunnat betala mer”. Det händer inte så ofta men när det väl händer så känner jag att jag spenderat pengar på en pryl med förnuft.
Min tanke med denna tråd är att vi ska hjälpa varandra till bra köp i konsumtionsdjungeln. Vi skulle kanske kunna undvika dagligvaruköp om det inte är något exceptionellt enastående ?
Pris på varorna vi tipsar om är kanske inte relevant då ett dyrare köp kan vara motiverat om den håller längre än ett billigare alternativ. Det lär väl bli en del reklam här men det får vi leva med
Hoppas ni också tycker detta är ett intressant ämne.
Mina Iron Ranger kängor från Red Wing. Bekväma, tåliga, luktar gott (läder), och blir bara snyggare med åren så länge man pysslar om dem då och då. Äger andra dyrare kängor från andra märken, men mina Iron Ranger är #1.