Tack för tips! Köpte du från en amerikansk site? Tycker mig inte hitta dessa på prisjakt, men de kanske har ett annat namn här?
PS4. Har lagt ner så många timmar på RPG- och Merroidvania-spel att det nästan är löjligt. Man kan se det som en investering också eftersom det tar tid från onödigt shoppande på nätet.
Sandqvist Verner. Sväljer typ hur mycket som helst och är den ultimata ryggsäcken till allt. Jag använder den mycket till att handla med. Helt oumbärlig (pun intended).
LEGO. Kul, lärorikt och fantastiskt medel för umgänge med mina döttrar. Visserligen dyrt, men jag har köpt en hel del begagnat (folk tar betalt för det ändå). Troligtvis den bästa leksaken man kan köpa.
Träningsrockring - jag som alltid hatat träning har bytt begynnande kärlekshandtag mot magmuskler och bättre leder. Dessutom kan man göra det när man ser nåt skräp på nätet eller tuben.
Vår kaffekvarn. Går inte att slå nymalet kaffe på morgonen!
Åviken Original S
När jag muckade hade jag under en längre tid funderat på vad jag skulle göra med muck bidraget. (En klumpsumma med pengar motsvarande rekrytersättningen x antal månader som tjänstjordes.)
Dagen då jag fick muckbidraget insatt på kontot åkte jag till urhandeln och köpte mig en Omega Speedmaster, den med hesalit glas. Det är samma modell som användes av astronauterna i Nasa uppdragen till månen.
Varje gång jag kollar vad klockan är blir jag påmind om min tid i lumpen och alla roliga minnen. Sen kommer jag på migsjälv att jag inte ens uppfattade vad klockan var 
Det var tills jag köpte bil den dyraste ägodelen jag köpt, men fortfarande nu är det en av de mest värdefulla!
Det blir nog mina meindl vakuum gtx 2.0 som jag köpte för runt 6 år sedan. Dessa har jag använt året om både till vardagsvandringar men även längre sådana, i blött och varmt och i snö. Betalade nog bara 2500 kr för dem dessutom.
Japp, mina meindl kängor måste också vara ett av mina bättre köp. Håller inur och skur många mil genom åren.
Jag var också riktigt nöjd med min nya pendlarbil , renault zoe, som var väl värt tills pandemin slog till och nu jobbar man hemifrån…
Men den har sin plats ändå och jag är ändå nöjd. 
-
Min moppe av modell Tomos Flexer för cirka 7000 kr. Den friheten var riktigt kul, dessutom en bra moppe. Kanske skaffar en ny senare i framtiden?
-
Min elcykeln av bättre märke. Köpte loss pappas elcykel maj 2021 för cirka 10 000. Sparsamt körd och fungerar riktigt bra till jobbet etc.
-
Vet ej.
Min Baotian-moppe som jag köpte för 4995 kronor efter en hel sommars gnetande när jag var 14. Mitt första ”stora” köp och oj så stolt jag var! Den kom upp i 70 km/h i nerförsbacke och var underbar att köra.
På något sätt blir nya prylar mindre och mindre kul ju fler grejer man samlar på sig och ju mer lättförtjänta pengarna är 
Ny uppsättning shorts och t-shirt för att cykla downhill fyndades idag för totalt 185 kr. Overkligt lätta, smidiga och bekväma!
Och så fyndade jag fin mögelost och ekologisk vispgrädde. Glad som ett barn! 
Min Stihl motorgräsklippare, till och med köpt till ordinarie pris på Granngården, för 4.000 kr (4k, 4kSEK, 4tkr).
Min wake-up-light med klockradio. Ljuset stegar upp långsamt, som en soluppgång, och sedan går radion på väldigt soft i början för att stanna på en förinställd nivå. Ett mjukt sätt att vakna på.
Minns inte priset, kanske 500 kr för ett antal år sedan.
Jag är oftast mycket snål med att köpa saker till mig själv, utan finner mer glädje i att spara pengar eller investera dem på börsen.
Sedan går det ju åt en hel del på hemmet och barnen, men ett köp som jag verkligen är nöjd med är vår ASUS-router.
För 6 år sedan satt vi med Bredbandsbolagets egna router och tyckte att vi fick en riktigt taskig trådlös uppkoppling i lägenheten. Enligt vårt abonnemang så hade vi tillgång till 250 gbps upp och ner, vilket jag förstod skulle vara med en kabel och inte trådlöst. Jag gjorde lite research och hittade en från ASUS som hade fått bra betyg och var på Black Friday rea, betalade 1799 SEK istället för 2999 SEK.
Installerade den och var beredd på att få max 50 gbps i trådlös uppkoppling i nästan hela bostaden (96 m2). När jag körde första testet på Bredbandskollen så nådde vi 247 gbps (!) och jag blev helt förbluffad. Provade flertalet ggr i hela lägenheten med snarlika resultat.
Vilken lycka!
Spola fram 6 år och vi har nu flyttat två gånger till två olika hus, båda med två våningar, och denna router fortsätter att nöta på utan problem och levererar respektabla resultat i båda husens sämsta punkter.
Lång historia kort, ibland så blir man positivt överraskad!
Jag köpte ett par Sony WH-1000XM4 (trådlösa brusreducerande hörlurar) för ett tag sedan och blev väldigt positivt överraskad av prestandan. Jag lagar numera all min mat halvdansande och utan att höra ett knyst av köksfläkten.
Min luftkompressor är jag riktigt nöjd med. Helt annan känsla när man pumpar bildäck med kompressorn istället för manuell fotpump. Lyxkonsumption för mig men så värt det.
Nån som har betalat för nån mjukvara/app och varit riktigt nöjd med köpet? Abonnemangs-baserade tjänster som t.ex. Spotify undanbedes.
Har premiumversion av vissa mobilappar jag använder dagligen för att slippa reklam.
Det viktiga är väl inte specifikt vilken app utan hur ofta du själv använder den.
T.ex så har jag använt samma app för reddit i snart 10 år, men det var bara för 2-3år sedan jag belutade mig för att lägga hissnande 49kr på premiumversionen för att slippa reklamen.
En app jag använde minst 1h om dagen, i nästan 8 år störde jag mig på reklamen i appen. Det blir mycket energi i slutändan.
Samtidigt kan det vara svårt att veta vilka appar som man kommer att använda mycket i framtiden så det är nog en bra idé att avvakta några månader innan man slår till.
AMdroid. Tråkigt med ett tips på en väckarklocka, men funktionen som gör att ljudet kommer igång lågt och successivt höjs är, enbart det, värd priset. Det har räddat många mornar.