Vilket köp är du riktigt nöjd med? | Behöver inte vara det dyraste

Den här tröjan från NN07 fick den för 750kr

1 gillning

Vår lådcykel(el). Begagnad. Billig i inköp(13000kr) och på en sådan nivå så man kan sköta service och reparationer själv.

3 gillningar

Mina Muckboots jag köpte för massa år sen (dessutom på rätt rejäl rea) De har varit med på så många hajker med hunden i skogen och har hållit mina fötter varma och torra.

Min lägenhet, älskar den verkligen.

Valde att köpa en sliten 3a istället för en topprenoverad 2a. Det är mycket jobb men jag har kul.

2 gillningar

Jag gick själv och velade länge innan jag köpte mina Bose quiet comfort 35, vilka enligt mig är hutlöst dyra för ett par hörlurar. Nu många år senare har jag inte ångrat inköpet en enda gång. Har fått bytta ut kuddarna för jag slet ut de, annars har de fungerat felfritt.

3 gillningar

Jag åt stekt ris på en restaurang i Thailand på 80-talet. Det kostade 3 kr. Billigt redan på den tiden.

1 gillning

Mina absoluta favoriter vad gäller kläder/skor. Med fokus friluftsliv då jag bor ute i skogen och använder sådana jämt till vardags, och de har även överlevt ett flertal långa och tuffa vandringar i bergen under årens lopp.

• Meindl Kansas läderkängor. Har haft dem i säkert tolv år nu, funkar fortfarande med regelbunden infettning.

• Houdini fleecetröjor. Varma och sköna. Håller tvätt efter tvätt, min ena har jag haft i åtta år.

• Merinounderställ från Ullmax. Köpt för femton år sedan genom en idrottsförening. Håller i sömmarna, noppar inte, och har inte krympt. Ser fortfarande näst intill nytt ut.

• Lundhags Avhu byxor. Finns på XXL. Köper endast när de har kampanj halva priset.

Har nu hittat Blundstone kängor/jodphurs på rea. Ska bli kul att se om dessa är så bra som alla säger.

Intressant med kvalitet på funktionskläder. Har försökt köpa någorlunda bra grejor. Inte alltid lyckats. Kängorna från Merrell: total katastrof, håll inte ens två vintrar. Fritidsbyxor från Haglöfs: usel täthet mot väta, söndernötta insida byxben vid foten. Som två exempel.

Ja, har också gått på en hel del nitar genom åren. Dyrast är absolut inte alltid bäst. Tyvärr, då det ju kostar lite att prova sig fram. Upplever också att det på senare år helt enkelt börjar bli sämre kvalitet på mycket. Vet ej om även de dyrare märkena börjar hitta nya billigare underleverantörer som inte håller måttet.
Har ett par Merrell lättare vandringsskor som jag haft och nött i säkert sex år. Köpte nu ett par nya då de gamla börjar ge med sig. Fick skicka tillbaka då jag upplevde att de verkade vara av en helt annan kvalitet än de gamla jag haft. Lite synd.

Red wing finns som butik i Stockholm, de har iron ranger.
https://www.redwingstockholm.com/

Tack, men jag tänkte på @eminentpanda s hörlurar. :slight_smile:

1 gillning

Robotdammsugare (Roborock S7), underlättar vardagen mycket mera än vad jag trodde.

Riskokare (Sakura från Yum asia), haft den i många år nu, perfekt ris varje gång som sköter sig helt själv och varmhåller riset när den är klar. Går även att använda som slow-cooker.

Väggmonterad skotork, inga mera löparskor som står och är fuktiga och unkna efter blöta löppass.

oj, ursäkta för sent svar. Jag köpte mina för många år sedan och kollade precis på prisjakt. Hittar nästan inga ställen idag där man kan få tag i dessa :frowning: Verkar finnas på amazon, men dock till riktigt dyrt pris. Tror jag betalade 1500 kr när jag köpte mina. Dock så var det redan då svårt att få tag i dem då de var slutsålda nästan överallt :frowning:

1 gillning

Sonos högtalarsystem som funnits med sedan 6 år tillbaka. Används nästan 24/7.

37 besökta länder är nog ändå den bästa investeringen genom åren eftersom det gett så otroligt mycket kunskap och minnen. :heart::earth_africa:

3 gillningar

Inte direkt mitt köp men för ~10 år sedan fick jag en notis från en bank att jag hade 600 sek i en fond där. Min morfar hsde satt in 200 sek ett par år tidigare i den åt mig. Funderade på att sälja av det och köpa ett dataspel och en pizza #helkväll.

Valde att låta pengarna ligga, dom är idag värda 1325 sek och dom får ligga där dom ligger som en påminnelse om mitt beslut. Tänker sälja av allt och åka på en resa eller liknande när det växt till sig tillräckligt, avhållsamheten från det tvspelet och den pizzan kommer i stort sett finansiera en liten semester. Kanske sparar 200 sek på kontot och ger vidare till mina barnbarn, vem vet :stuck_out_tongue:

2 gillningar

För många år sen, efter att min fjärde stavmixer skar sig, så köpte jag en Bamix stavmixer.

Lite dyrare i inköp, men med tanke på livslängden, den billigaste.

Mixar smoothies, ganacher och pannkakssmet, med mera, toppenbra!

Stort plus att det finns reservdelar och lite roliga tillbehör att köpa till. :blush:

2 gillningar

När jag köpte hus så fick jag ngn månad innan tillträde tag på en begagnad haki byggställning för 5000 kronor. Ett fantastiskt köp som används varje år vid körsbärsplockning och varit med om målning, renovering och utlånad till vänner i omgångar. Måste börja leta efter lite mer delar dock, eftersom vissa delar försvunnit över tid…

4 gillningar

Köpte en värmefilt på netonet till Sambon för några år sen. Hon klagar aldrig att det är kallt i huset längre. ”Som att krypa ner i ett varmt bad” säger hon.
Den har förmodligen betalat sig många gånger om.

Jag la även ut den på luftmadrassen under lakanet när vi sov i tält. Fungerade kanon!

Den var uppskattad av mig när ja låg i corona.

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/personvard/varmefilt/andersson-varmefilt-hgb-2-3/1003776.9157/

2 gillningar

Köpte en Rolex i stål för >15 år sedan. Används frekvent, och värdeökning samt designklassiker status är ett + i kanten.

Sonos Sub var dyr, men skapade en betydligt större upplevelse oavsett volym :loud_sound:

Köpte en Kobo Glo 6" för 8 år sedan, använder den dagligen att läsa böcker med.