Vilka är vi som hänger i forumet? 🙂

Lite intressant att få en känsla om vilka vi är här på forumet. En högst ovetenskaplig undersökning.

Var bor vi här på forumet rika tillsammans?

• Norra Sverige
  • Mellan Sverige
  • Syd Sverige
  • Europa
  • Annat

0 röster

Hur gammal är du?

• Yngling
  • 20+
  • 30+
  • 40+
  • 50+
  • 60+
  • 70+
  • 80+
  • 90+
  • 100+

0 röster

Hur identifierar du dig?

• Kvinna
  • Man
  • Båda
  • Säger jag inte

0 röster

1 gillning

Mina språkögon blöder när jag ser “Syd Sverige”. Med lite tur ändras det magiskt till “södra Sverige” eller “Sydsverige” utan att jag gnäller. Kanske händer samma sak med “Mellansverige”/“mellersta Sverige”? :wink:

9 gillningar

Jag insåg redan misstaget. Men ville inte ändra då jag var rädd att givna svar skulle raderas. :grin:

Detta är ett intressant forum men alla inblandade bör tänka på att mansplaining existerar här och detta blir logiskt när man ser till procenten. För att forumet ska behålla sin attraktionskraft behöver mansplaining överlag hållas kort. Jag gör det också jag bara säger :sweat_smile:

6 gillningar

Indelningen av Sverige är lite luddig. Antar att du menade typ Norrland, Svealand och Götaland?

Oj! Det var faktiskt mycket färre 20+ än vad jag trodde… Och inte en enda “yngling” på 140 röster :sweat_smile:

Men devisen lyder ju “If you’re the smartest guy in the room, you’re in the wrong room”. Det måste ju gälla ålder och visdom också :blush:

Ja det är ju en klar majoritet på ålderspan. Men jag är bra förvånad på könsfördelningen. Kanske Caroline skulle starta en egen spinoff för att locka in mer kvinnor :).

5 gillningar

De kanske sover 01:38… :joy:

7 gillningar

Ganska intressant fördelning beroende på kanaler ska sägas. På Instagram är fördelningen lite drygt 60/40 med kvinnor som majoritet. På FB är det 51/47 med män som majoritet.

5 gillningar

Så tolkade jag också det. @janbolmeson går det att ändra namnen i efterhand? Kanske inte är bra då folk redan svarat…

Tyvärr. Vi tappar svaren då. :cry:

Ursäkta förvirringen. Jag säger som Jan brukar säga. Jag hade otur när jag tänkte… :clown_face:

3 gillningar

…och 2% som inte vill definiera sig som endera? (Bara nyfiken alltså.)

@MSbgh: Jag brukar säga Östdanmark om de ockuperade territorierna här i tropikerna. :smiley:

2 gillningar

Precis. Eller som inte angett på FB.

1 gillning

Intressant vore också att se sympatier för politiska partier, men även om det går att göra enkäter anonyma så är det ett känsligt ämne. Mitt tips är att jag som väger över mot det rödgröna hållet är i klar minoritet här på forumet…

9 gillningar

Nu kommer jag med fördomar kanske men har alltid upplevt “klassiska internetforum” som tillhåll för unga/medelålders män. Vet inte varför egentligen… antar att telefoner är mer lättillgängligt? Min sambo föredrar alltid appar när det finns, själv gör jag allt i webbläsaren.

Men det ska nog tas med en nypa salt, jag använder inte sociala medier heller då jag anser att det är slöseri med tid och energi. ( Men jag använder Reddit och YouTube ibland, gränsen om vad sociala medier är blir allt mer suddig)

2 gillningar

Jag bor i Göteborg men klickade i att jag bodde i “Syd Sverige”. Lite förvirring där från min sida!

Kul att se att vi är så utspridda i åldrarna! Dock förvånande för mig att det är så få kvinnor här.

2 gillningar

Hur ska Jan hantera jämställdhetsproblematiken som nu kommit upp till ytan? Kanske en justering av bloggnamnet till ”RikaTillsammans - av män för män”? :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Synd att det är så ojämnt fördelat när det gäller kön. Svårt att veta varför utan t.ex. enkäter eller så. Hoppas det jämnar ut sig lite med tiden! Vi befintliga medlemmar får se till att vara välkomnande, och lämna utrymme. :slightly_smiling_face:

1 gillning