Mina språkögon blöder när jag ser “Syd Sverige”. Med lite tur ändras det magiskt till “södra Sverige” eller “Sydsverige” utan att jag gnäller. Kanske händer samma sak med “Mellansverige”/“mellersta Sverige”?
Detta är ett intressant forum men alla inblandade bör tänka på att mansplaining existerar här och detta blir logiskt när man ser till procenten. För att forumet ska behålla sin attraktionskraft behöver mansplaining överlag hållas kort. Jag gör det också jag bara säger
Ja det är ju en klar majoritet på ålderspan. Men jag är bra förvånad på könsfördelningen. Kanske Caroline skulle starta en egen spinoff för att locka in mer kvinnor :).
Ganska intressant fördelning beroende på kanaler ska sägas. På Instagram är fördelningen lite drygt 60/40 med kvinnor som majoritet. På FB är det 51/47 med män som majoritet.
Intressant vore också att se sympatier för politiska partier, men även om det går att göra enkäter anonyma så är det ett känsligt ämne. Mitt tips är att jag som väger över mot det rödgröna hållet är i klar minoritet här på forumet…
Nu kommer jag med fördomar kanske men har alltid upplevt “klassiska internetforum” som tillhåll för unga/medelålders män. Vet inte varför egentligen… antar att telefoner är mer lättillgängligt? Min sambo föredrar alltid appar när det finns, själv gör jag allt i webbläsaren.
Men det ska nog tas med en nypa salt, jag använder inte sociala medier heller då jag anser att det är slöseri med tid och energi. ( Men jag använder Reddit och YouTube ibland, gränsen om vad sociala medier är blir allt mer suddig)
Hur ska Jan hantera jämställdhetsproblematiken som nu kommit upp till ytan? Kanske en justering av bloggnamnet till ”RikaTillsammans - av män för män”?
Synd att det är så ojämnt fördelat när det gäller kön. Svårt att veta varför utan t.ex. enkäter eller så. Hoppas det jämnar ut sig lite med tiden! Vi befintliga medlemmar får se till att vara välkomnande, och lämna utrymme.