Binance kort med 8% cashback lÄtrr för bra? Hur funkar det? MÄste man Àga massa crypto och handla med det? IsÄfall finns ju stor risk av vÀrdeminskning eller hur funkar det? Dessutom gÄr det vÀl risigt för binance?
Har du i övrigt en bra ekonomi och krediten inte Àr i taket alltid sÄ spelar det ingen roll om det stÄr med pÄ UC utifrÄn bankens synvinkel om du tÀnker typ bolÄn etc.
Jag har just nu 3 kreditkort och under en period nĂ€r jag tog ett bolĂ„n hade jag uppemot en halv miljon kredit pĂ„ korten totalt, hade ett extra i nĂ„gra mĂ„nader i en övergĂ„ngsperiod för jag skulle byta, tog ett bolĂ„n dĂ€r detta visades pĂ„ UC, banken brydde sig inte alls iom jag alltid betalar av korten veckovis. Det visade att jag hade en tillgĂ€nglig kredit pĂ„ runt 500â men nyttjandet bara va 500-1000kr/mĂ„nad. Betalar man av krediten snabbt sĂ„ snappas det inte upp av UC och visas.
Ăr lite inne pĂ„ att skaffa refunder pay med kredit för att det Ă€r bĂ€ttre Ă€n komplett dĂ„ det har 1 % bonus, gratis extrakort och E-faktura. Vet att det kostar lite men tror det betalar sig för oss. Ser ni nĂ„gra nackdelar som jag inte ser eller har kortet sjĂ€lva? Ănskar ocksĂ„ komma Ă„t alla transaktioner frĂ„n samma mina sidor om det gĂ„r. Idag har vi varsitt kort men mĂ„ste gĂ„ igenom tvĂ„ kontoutdrag o logga in via min frus mina sidor varje mĂ„nad nĂ€r jag bokför utgifterâŠ
Volvokort, ger 0.5% cashback att t.ex. dra av vid tankningarna. Blir nÄgra hundralappar per Är och det Àr ju bÀttre Àn inget
Jag sparar runt 2000 kr netto om Äret pÄ att ha Everydaycard kreditkort och gratis betalkort och internetbank hos Svea. Hade SEB internetbank och betalkort, och inget kreditkort, tidigare.
AnvÀnder bara gratisdelen av krediten hos Everyday.
Sant pĂ„ ett vis kan en onyttjad kredit vara bra? Det innebĂ€r text i ditt fall att du hade â500kâ extra buffert. Har hört att i mĂ„nga fall det kan vara mer positivt?
Det ger bara pÄ tankning? I Tanka stationer dÄ? Iofs skulle jag kunna anvÀnda rocker med 3,75% rÀnta jag har upp till 3000kr för mat nöje osv, för maxtak var 100kr. Och anvÀnda Volvokortet för att tanka bara, dÄ fÄr jag ÀndÄ 0,5% rÀnta pÄ allt över 3000kr.
Ăr det CarPay kortet? Finns det nĂ„got annat gratiskort med 0,5% cashback?
Everyday+ har alltsÄ 1% cashback pÄ allt? Gratis?
Jag vet faktiskt inte. Jag tÀnker att det Àr en risk egentligen. Jag kan ju spendera krediten och inte ha rÄd att betala det. RÀntan pÄ dom lÄnen Àr ju 15% eller mer ![]()
Du behöver inte sÄ mycket krypto bnb för att fÄ bra cashback. Du kan handla dÄ med usd, eur eller andra valuta eller cashback
Ide att köpa billigt krypto bnb om man vill ha mer Àn 5 procent cashback.
Jag har bara 2 procent till jag köper bnb runt 180 för att fÄ 6 procent cashback och kommer att behÄlla lÄng dem
Det Àr Volvokort med koppling till carpay.
Man fĂ„r 10 öre rabatt + 1% bonus vid köp pĂ„ Tanka om jag fattat rĂ€tt. Ăvriga köp 0.5% bonus
SÄg att Shell hade ett bra kort. 15öre rabatt per liter och 0,5% rabatt överallt. Kanske bestÀller ett sÄdant som jag anvÀnder nÀr jag spenderat 3000kr med rocker och nÄtt maxgrÀnsen pÄ 100kr cashback. SÄ kan jag fortsÀtta fÄ lite cashback
SEB debit och SEB kredit. AnvÀnder bara kreditkortet nÀr jag Àr utomlands.
AlltsÄ. Som jag ser det Àr 300kr om Äret alldeles för lite för att lÀgga tid pÄ att fÄ bort dem. Snacka om dÄlig timpeng. Den tiden kan jag lÀgga pÄ att jobba över eller höja min avkastning 1%. DÀremot vill jag ha en banktjÀnst som krÀver sÄ lite arbete som möjligt av mig för att betala rÀkningar, flytta pengar mellan konton, mm. SÄ frÄgan Àr vilken bank som Àr bÀst pÄ det? Har Swedbank idag och det funkar ju bra. Men kanske finns nÄt bÀttre?
Fast alla banker fungerar vÀl smidigt att betala och föra över pengar? Och varför skulle det ta tid att spara pengar? Men visst jag förstÄr om man inte bryr sig om det lilla.
Jag ska byta till Skandia banken frÄn Swedbank dÀr sparar jag 300kr/Är, dÄ har jag gratis bank och betaltjÀnst. Sedan fortsÀtter jag anvÀnda mitt Rockerkort och Shell Mastercard ger ca 150kr cashback i mÄnaden (kostnad 29kr)
PÄ detta sÀtt sparar jag 2100kr/Är. Det tycker jag Àr vÀrt iallafall. PÄ 5 Är har jag sparat 10.500kr utan att göra nÄgot.
AngÄende Skandia banken, vad Àr era erfarenheter dÀr?
SEB Invited. 1 % cashback, gratis (SACO-registreringserbjudande.)
AnvÀnder bara Revolut (debit kopplat till lönekontot). Inga avgifter och ingen bonus. KÀnns ovÀrt att krÄngla till livet för smÄslantar i cashback eller whatever.
DÄ mÄste man ha SEB som bank? Vilket Àr det bÀsta kortet med cashback utan massa krusiduller? Just nu Àr jag inne pÄ Shell Mastercard som Àr gratis med 0,5% cashback överallt, och 15 öre rabatt per liter.
KrÄngligt? Bara anvÀnda kortet
Du kan anvÀnda Enkla Vardagen gratis i ett Är ocksÄ. Men du behöver inte anvÀnda den.