Hej,
Någon som känner till fler bilar än volvo 850, tesla model s och merca e-klass som har/haft två uppfällbara bakåtvända stolar i bagaget?
Hej,
Någon som känner till fler bilar än volvo 850, tesla model s och merca e-klass som har/haft två uppfällbara bakåtvända stolar i bagaget?
En Kia har det - vet dock inte modellnamnet.
ping @Skogstomten som nog har ett preppat Excelark med tillgängliga klädslar och betyg utifrån hur lätta de är att tvätta rena efter glassätning.
Volvo 745/945 hade det som tillval när det begav sig. Finns fina än idag. ![]()
![]()
Jag har en volvo 245 med bakvänt säte…
Ha, ha. Nej tyvärr inget excelark för det.
Är ganska ovanligt.
Idag är det i princip bara 7 sits med framåtvända, ofta nerfällbara, stolar som gäller.
Vad ska du med något sånt hittepå?
#totalbesvikelse ![]()
Tack för svar.
vi är 6 st i familjen. Oavsett 6/7 sitsig bil som finns på svenska marknaden så försvinner nästan allt bagageutrymme. Med en låg bil skulle jag kunna ha en takbox och ändå få plats i garaget. De flesta vanliga 7-sitsiga jag känner till är högre bilar
WV Touran samt Ford S-max är två exempel på 5+2. Men finns ju inte mycket bagageutrymme därefter. Siktar du på något större bagageutrymme, så är det ju minibuss som gäller. Typ Multivan, California eller Ford Tourneo. Men då bygger de ju på höjden som du säger och takbox blir nog svårt.
Caddy finns också med 7-sits. Där brukar man ju ha höjd nog för takbox tror jag. Sedan går det att bara sätta in ett extra säte. Då har du utrymme för packning.
Finns ju andra märken som har motsvarande varianter också.
Vi har en Sharan. Du kan fälla sätena längst bak individuellt. Med sex platser är packutrymmet helt ok för en längre bilresa.