Vilka försäkringar

Hej!

Vilka försäkringar anser ni att man bör ha?

Har idag hemförsäkring, bilförsäkring samt att jag även har en olycksfall- och sjukförsäkring. Alla via Länsförsäkringar.

De två förstnämnda är ju självklara försäkringar men vad anser ni om olycksfall- och sjukförsäkring? Är ju inga större pengar egentligen, ca 1 500 kr/år. Någon annan försäkring som ni tycker man bör ha?

Är ensamstående och 28 år gammal.

Hem! Jag har Gensidige för hem och bilförsäkring, tror att de är billigast men med samma villkor.

A-kassa kan betraktas som en försäkring som är rimligt att vara ansluten till, beroende på bransch.
I övrigt kan jag rekommendera podcasten PÅ RIKTIGT #59 som diskuterar just din frågeställning.

Jag tycker att du har ett bra försäkringsskydd. Har själv LF och de gånger som jag behövt utnyttja försäkringen har det fungerat väldigt smidigt. Precis som i många andra sammanhang så betyder lägsta pris inte allt.

Ibland kan man få billiga gruppförsäkringar på olycksfallsförsäkring via sin arbetsgivare eller sitt fackförbund.

Personförsäkringar i alla dess former.

Många är snabba på att försäkra mobilen och tvn men saknar försäkring på sig själv. Väldigt felprioriterat om du frågar mig.