Framtidsfullmakt funkar, till nästan allt utom banken.
Se till att skriva speciell framtidsfullmakt till respektive bank på DERAS blankett.
Jag har framtidsfullmakt till min mamma och pappa, Nordea godkänner framtidsfullmakten, men vägrar ge mig internet access, DVS jag kan åka till bankkontoret och göra saker, men det är ohållbart idag när man bör ha internet access, så jag är också godman.
Det är enkelt att bli god man för sina respektive, domstolen som bestämmer kommer att godkänna, som det sades ovan, det är hemsk brist på godamän.
Dock är redovisningen krånglig och tar tid, och det blir jobbigt när man använder sina egna pengar för att köpa saker till sina föräldrar som son, och sedan ‘ger’ tillbaka dom som godman. Men det funkar.
Kommer bli ett avsnitt om framtidsfullmakter högst troligen ja. Skulle spelats in redan innan midsommar men schemat körde ihop sig. Planen är att släppa ett avsnitt om framtidsfullmakter under september/oktober/november med Anna på Lexly som gästat podden.
Förstår, men har vi missuppfattat något, vi läser inledningsvis att ingen - bank fullmakt gjorts och ingen Framtidsfullmakt - då hade väl alla problem undvikits - men rätta oss om vi har fel -
Hur skriva en fullmakt när personen är ur stånd att skriva.
Denna tråd handlar om framförhållning och förberedelser … och olika för olika, men vi väljer den rättfärdiga juridiska utvägen för undvika framtida problem.