Vilka har var 2021 års bästa diskussioner i forumet?

Mest för att jag är nyfiken, vilken eller vilka tyckte du var årets bästa diskussioner i RikaTillsammans-forumet?

Precis som vanligt så behöver det inte vara objektivt bäst, det kan vara något som gav dig en insikt, ett inspel, investeringsförslag eller liknande. Vad tyckte du var bäst i år?

1 gillning

Här kommer mina två förslag:

• Nu har min V70 lagt av, hjälp mig resonera kring ny bil… - en tråd som hade konkret påverkan i mitt liv, både kring att omkullkasta massa saker som jag trodde var sant kring bilköp som visade sig inte vara det, men också för att det ledde till ett nytt bilköp och ledde mig ut på en emotionell resa med Porsche Taycan och tankar som: “Vad ska andra tycka?”

• Så rika är svenskarna | Jämför dig själv - årets tråd då vi som hänger här på forumet - jag inkluderad - är så sjukt snett ute när vi jämför vår ekonomiska situation med andra. Det är så lätt at tro att alla har mer, att man ligger efter och har gjort kass, när sanningen många gånger är helt tvärtom. Typ tråden att läsa om man vill må dåligt är: “Vad har du i lön?” till och med jag får ågren i den. :man_facepalming::joy:

Sedan fuskar jag lite, då jag brukar flagga vissa trådar som “bästa diskussionerna” och “läsvärda trådar”. Här är några andra förslag som jag tyckte var spännande under året:

Kommer säkert komplettera listan ovan efterhand.

3 gillningar

Jag tyckte denna tråd var rolig, kul att höra hur alla resonerade inför det hela och sen utfallet:

Börsnotering av Volvo cars

1 gillning

Nu är jag ju väldigt partisk eftersom det är min egna tråd men jag tyckte det var väldigt roligt och intressant att läsa vilka fonder som folk önskar fanns. Man kan ju snabbt se att det är många som önskar ungefär samma saker (Småbolag, råvaror, guld m.m) så man blir ju nästan förvånad att inte fler fondbolag har startat några sådana billiga fonder. :slight_smile:

Man kan ju bara hoppas att några fondförvaltare hittar till tråden med önskelistan.

2 gillningar

Jag lärde mig nog allra mest av denna diskussion (inklusive dess spinoffer). Kanske lite fusk eftersom tråden påbörjades redan 2020…

RikaTillsammans Aktier 2021 | Låt oss samskapa och designa en 100 % aktier-portfölj för 2021

3 gillningar

Från V70 till tesla det bästa under 2021.
Det var som en bättre saga där man kunde visualisera alla turer. Hur fantastiskt det är med en slitet bil och hur perfekt det är med en tesla på garageuppfarten. Helt lysande.

3 gillningar

Totalt off-topic men det fick mig, Caroline och Caspian att skratta idag | Jag har snott två renar

För mig har nog den här tråden gett mig årets skratt i alla fall. :slight_smile:

Hur träffar man någon som är likasinnad? | Dejting med likasinnade

Den här tycker jag var intressant då jag brinner för att hjälpa folk att hitta en livspartner.

2 gillningar