Hej!
Om jag idag ska välja att investera i En enda aktie för gi5d avkastning på kort sikt, vilken skulle ni rekommendera?![]()
Hej!
Om jag idag ska välja att investera i En enda aktie för gi5d avkastning på kort sikt, vilken skulle ni rekommendera?![]()
gi5d?
(känner mig som en boomer)
Jag skulle inte rekommendera en enda aktie under kort tid om det inte är en lottochansning du tänker dig, men då är det inte en investering i mina ögon.
Lite väl riskfullt med enbart ett aktieinnehav i portföljen.
För kort sikt hade jag snarare lagt pengarna i ett sparkonto eller investerat i obligationer (finns alternativ med högre och lägre risk). Om du verkligen vill äga aktier hade jag valt någon billig indexfond.
Min boomergissning är “god”.
Min boomergissning är “good in five days” men den är säkert ute på hal is.
Haha, "god"![]()
rätt uppfattat ![]()
jag är inne på att testa aktierspar, men är mest för fonder pga risken. Lite fegis jag. Därav tänkte jag bara prova en, se om den ger något och känna lite på det, för att sen kanske sätta in de pengarna in i ett ännu bättre mer långsiktigt aktiespar. Därav kort🫣
Kreativt:smile:![]()
![]()
gillar det! Men inte ens jag tror det kan gå så snabbt:joy: mobilen ville inte skriva god (och jag som ändå läste igenom min text), men god är rätta svaret:crazy_face:
Ingen
. Och då har jag rätt många enskilda aktier.
På kort sikt (0-3 år!) är det sparkonto som gäller i normalfallet.
Ska det bara vara en enda aktie så är mitt råd Investor, men rådet bygger fortfarande på att du ska hålla den i 10 år. Korta pengar ska inte vara på börsen
Är som att fråga “vilken rad ska jag prova lyckan med på Stryktipset till helgen?”