Vilken är den bästa globala indexfonden 2024.09.30?

Vilken global index fond är den bredaste och billigast för tillfället 20240930 ?

Samma lista som gällde i början av året, och året innan dess och åren innan dess också. :slight_smile:

En av poängerna med en passiv investeringsstrategi är att den ska vara just passiv. :slight_smile:

6 gillningar

Finns inga passiva fonder. Lysa, Opti, LF Global, Avanza Global ändrar, pillar och byter index

1 gillning

Vilket i de flesta fall och för alla utanför RT-forumet är typ helt irrelevant… :see_no_evil:

5 gillningar

Tittar runt omkring sig.

Men vänta nu, vi är ju faktiskt i RT-forumet! :sweat_smile:

5 gillningar

DNB global har 1375 innehav vad jag kunde se igår, LF Global 1222 innehav om det stämmer.

Vet inte om DNB har eller kommer börja ändra och byta index, annars kanske det är den som gäller framöver? Jag har båda i min portfölj men funderar att vikta över till DNB och köra mer lf global i fondförsäkringen hos LF.

1 gillning

Enligt vad jag hittade i Avanza tar hem förvaltningen av Avanza Global - Nr 642 av havsekorre är WEBN billigast (0,07%/år) och VWCE är den bredaste fonden (3727 innehav) men kommer troligtvis snart gås om av SPYI, som följer ett bredare index (8847 innehav). Jag äger själv alla tre efter att ha skiftat mitt nysparande VWCE → SPYI → WEBN men låtit investerat kapital ligga kvar.

1 gillning

Tack så jättemycket!