Jag funderar på detta med att handla ETF i lekhinken. Jag vill kunna köpa och sälja i realtid på börsen. Avgifter för transaktioner och valutaväxling ska vara låg. Dessutom ska gränssnittet att söka och jämföra ETF:er vara trevligt. Vilken plattform rekommenderar ni då? Hittills vad jag läst i tidigare trådar ligger Nordnet bäst till. Vad säger folket på RT?
Absolut inte Avanza.
Korslänkning:
Kiwitrader.com kan vara ett alternativ.
Japp men där blir det svårt att handla och framförallt se kurser i realtid. Däremot en ypperlig tjänst att månadsspara i etf er och aktier med ![]()
Men jag tror de jobbar på detta? Ping @David_BW
Jag tänker en tjänst för handel i realtid. Både kurser och köp/sälj valfri tid när börsen är öppen.
Hej!
Nej tyvärr inte “realtid” eller i alla fall inte i portfölj, utan då får man handla som vanligt.
Kurser mm kommer bli i realtid, men vill man handla börshandlade värdepapper i realtid så finns det tyvärr andra som gör det bättre nu =)
Ska man spra på lite längre sikt så är Kiwi ett bra alternativ med månadssparande.
Det var nog detta jag tänkte på då. Hade för mig jag hade läst något om realtid i alla fall ![]()
Om du inte behöver ha dem i ISK (kanske bättre för räntefonds ETF) så rekommenderar jag IBKR eller Degiro.
Trade Republic ska även vara bra, de har 4% på likvida medel.