Vilken bank ska jag välja?

Jag har i dagsläget Swedbank, men funderat på byta till något bättre.
Det jag intresserad av är:

• Sparkonto med ränta gärna över 0,90%
  • Privatlån/bolån med låg ränta (Ifall om man skulle behöva det)
  • Pensionsspara i en ISK
  • Kreditkort (användning endast vid akut)

Jag har kollat på Länsförsäkringar, vad har ni för erfarenhet kring dem?

Eller ska jag behålla Swedbank och istället öppna ett konto hos Avanza? Sen har inte Avanza försäkringar eller kreditkort eller privatlån. Men tänkte om Avanza slår ut LF gällande pensionspara, och sparkonto?

Kan inte bestämma mig riktig så behöver hjälp.

1 gillning

Hallå!

Välkommen till forumet!

Jag har Swedbank och sparbankerna alltså Varberg Sparbank är supernöjd. Har även Avanza, Nordnet och Lysa.

Om jag var du skulle jag behålla Swedbank och öppna ett ISK hos Avanza, navigera på sidan och testa olika funktionerna på Avanza.

Edit:Betalar inte nyckelkund avgift med anledning att jag är student.

Ha de fint!

Jag går i samma tankar och följer tråden :+1: Visst får man billigare eller rent av slopad avgift/pris om man sparar som LF kund? Irriterar mig på Swedbanks månadsavgift för internetbank och det som ryms i nyckelkund". Sedan var kundservice bedrövlig när vi skulle utöka bolånet för ett tag sedan. Bra ränta på 1.15 fick vi dock. Avanzasparande och fasträntekonto på annan bank finns redan för min del.

Mitt råd är att plocka russinen ur kakan genom att välja en bank för varje tjänst i stället för att leta efter en enda bank som är medelbra på allt.

6 gillningar

Jag har lönekonto hos Skandia, bolån hos Hypoteket, sparkonto på SBAB (just nu) och portfölj på Avanza. Varför bara ha en bank?

3 gillningar

Jag har hela livet haft allt i Swedbank. Dock så flyttade jag över alla mina investeringar och tjänstepensionen till Avanza för ett antal år sedan. Är skönt att ha aktier och fonder i en annan bank.
Vid börsnedgångar så raderar man bara appen och glömmer börsen för ett tag.