Vilken bolåneräntesats har ni och hos vilken bank?

SBAB 1,24%, rörligt, 62% belångingsgrad

1 gillning

Villa
1,37% LF bank.
Rörligt 3 månaders
Belåningsgrad strax över 60%

1 gillning

Swedbank 1 år, 0.99%, omförhandlas om några veckor. 50% belåning, bostadsrätt centrala sthlm.

1 gillning

Nu blir jag lite extra taggad i att flytta mitt bolån från Swedbank. 1,54% rörlig. Br med belåningsgrad ca 60%.

2 gillningar

SBAB, 3 år (december 2020), 1.17%. Brf.

1 gillning

Hypoteket 1,25% belåningsgrad ca 22%

1 gillning

Belåningsgrad 85%. Länsförsäkringar Bank. 1,37% bundet i 3 år.

Handelsbanken 1,25 (3år som går ut i oktober)- belåning 65%

bild

På de som nämt båda, snitt belåningsgrad 61%, snittränta 1,19%, med risk för fel…

11 gillningar

LF 1,25% rörligt med 60% belåningsgrad.

Intressant detta. :blush:
Min röda prick är den längst till höger på diagrammet. Jag har idag kontaktat banken för att förhandla om boräntan. Inväntar med stor spänning ett svar. Som back-up har jag också begärt ett amorteringsunderlag.

6 gillningar

Härligt, bara en sån sak :slight_smile:

1 gillning

Ja, jag vet inte riktigt hur Sparbanken Skåne ska kunna krångla sig ur det här. :blush:

SBAB 1,09% bundet i två år. 70% belåning i bostadsrätt. Jag gillar starkt att SBAB inte har krav på förhandling, att man flyttar pengar till dem eller att man behöver ha koll på rabatter hit och dit.

2 gillningar

Gick från 1,39%->1,20% hos SEB efter att ha begärt ut amorteringsunderlag, 83% belåning. Tog en runda och blev även erbjuden 1.25% Swedbank, 1,20% Handelsbanken.

Allt rörligt 3mån.

1 gillning

Intressant, ser att räntan jag trodde var bra, efter förhandlande med Nordea, inte alls var så låg som jag trodde.
Har 1,56 på 60% belåning.

1,18 rörlig LF 50 % belåning.

Sbab, ca 60%, band nyligen 3 år till 1,09.

1 gillning

Lf, ca 70 %, bundet 1 år 1,25 % ränta

Nordea verkar vara sämsta banken för bolån, jag har 1.49 på nu under 60 % i belåning.