Vilken hink är lysa?

Hej, jag är student och har nu under ett antal år investerat i aktier, då jag märkte för ca 1 år sedan att fonder tenderar att prestera bättre än mig valde jag att börja investera i Lysa. Nu gör jag endast insättningar i Lysa och jag funderar på vilken hink i Fyra-hinkars principen Lysa tillhör? Anledningen till att detta är intressant är för att jag tvivlar lite på om Lysa kommer vara tillräckligt för att nå finansiell frihet så snabbt som möjligt. Om Lysa tex ingår i försvars hinken behöver jag nog börja fokusera mer på den offensiva hinken. En följdfråga är då, om detta är fallet, har ni några tips på vad den offensiva hinken kan bestå av om man inte är den bästa på aktier?

1 gillning

Om du har 100% aktiefonder och 0% räntefonder så är det redan den hink med högst förväntad avkastning. Den passiva hinken.

Direktäga aktier är statistiskt inte lönsamt, utan 100% aktiefonder är redan 100% exponering mot aktier.

Lysa har en väldigt bred och relativt billig aktieportfölj (i form av marknadsviktat index och lite home bias typ).

5 gillningar

Okej tack så jätte mycket det var till stor hjälp!

1 gillning