Vilken hotellkedja har bästa bonusprogram?

Jag bor en del på hotell inom Sverige i mitt arbete. Inga extrema mängder men någon eller några nätter per månad.

Jag funderade på om någon vet vilken kedja som har bäst bonusprogram?

Strawberry har väldigt bra erbjudande på sitt mastercard just nu där du blir GULD-medlem direkt.

Helt klart bästa programmet om det bara är i Sverige

4 gillningar

Om du får boka hotellen själv med eget kort och eget konto hade jag ju rekommenderat hotels.com snarare än en specifik kedja och få var 10e natt gratis.

Så gjorde iallafall jag när jag reste mycket i jobbet, dock behövde jag bo på hotell överallt i världen och alla hotellkedjor finns inte överallt därav den lösningen. Men det är rätt smidigt iallafall!

För att komma upp i vettiga bonusnivåer hos en specifik hotellkedja behöver man oftast bo betydligt mer på hotell än 1-2 nätter i månaden. Därav är nog hotels bättre för dig.

2 gillningar

Det beror helt på vad du vill ha ut av programmet skulle jag säga. De två stora nordiska kedjorna är Strawberry och Scandic, där tycker jag att Strawberry har ett något mer förmånligt program eftersom i alla fall jag snabbare kommer upp i bonusnätter. Annars är förmånerna sisådär, senare utcheckning och möjlighet till fri avbokning samma kväll som man ska ha checkat in är väl det jag använder mest själv.

1-2 nätter i månaden kommer man inte superlångt på men på jordgubben blir det i alla fall 1-2 bonusnätter på ett år, beroende på standarden du väljer. Lite samma sak hos Scandic.

Som tidigare talat är det dock värt att kolla in Hotels.com’s alternativ om du bokar själv. Då får du en bonuscheck värd vad dina tio senaste boenden kostat i snitt.

2 gillningar

Bor mycket i framförallt norden och föredrar lätt Strawberrys medlemsprogram , då dom erbjuder fri uppgradering av rummet.
Annars är dom rätt lika förmånsmässigt (scandic o strawberry) men scandic erbjuder inte uppgradering
Uppgradering och matvouchern är det som gör min jobbresa lite bättre , sena av/ombokningar eller ut/incheck påverkar inte alls mitt val .

Lite lustigt att Scandics “red level” verkar vara en hemlig klubb :smile:

Jag gillar Strawberry, bra och jämn nivå på hotellen, varit lätt att hitta bonusnätter, och hyfsade Guld-förmåner (som är rätt lätt att uppnå om du dessutom har kreditkortet).

Glöm heller inte att kombinera med Refunder för lite extra cashback på varje bokning!