Se till att få någon slags kick-back på dina inköp, dvs lite “pang för pengarna” när du ändå handlar med kort. Själv kör jag med Shell mastercard och får 0,5% tillbaka på nästan alla köp jag gör via det kortet…cash is king i min värld:)
Jag kör circle k MasterCard. Anledningen är att jag vill ha Samsung pay och inte någon avgift alls för kortet. Nu får jag 0.3% återbäring i form av poäng som kan användas på circle k. Jag hamnar lite då och då på den macken, så för mig passar det bra.
Debit kort från banken som kostar 25kr/månaden känns onödigt då man kan få mer för mindre
Samsung pay I samsungtelefoner är som Apple pay i iPhone, att man kan ha kortet digitalt i mobilen och kan betala hjälp av att blippa själva mobilen i kassan. Just Samsung pay har även möjlighet att simulera att man använder magnetremsa, vilket gör att det fungerar överallt, vilket tex inte Apple pay på iPhone gör
om du ändå åker till USA vartannat år kanske SAS eurobonus vara något? Du kan ha både AMEX samt mastercard.
Detta kan göra att din resa blir billigare samt bättre. Har själv inte detta för tillfället dock överväger jag själv att skaffa detta, står mest i kvalet på AMEX eller mastercard.