Vilket verktyg betalar ni för, och vilket steg hatar ni?

Tjena! Jag undersöker vilka digitala verktyg svenska företagare faktiskt betalar för i vardagen, och var de största tidstjuvarna finns i de programmen.

Skulle uppskatta om ni som driver eget vill svara på fem korta frågor (en rad per fråga räcker gott):

1. Vilket program eller vilken tjänst betalar ditt företag för varje månad?

2. Vad kostar den ungefär i kronor per månad?

3. Vilket enskilt moment i den tjänsten stör du dig mest på att göra?

4. Hur ofta gör du det steget, och ungefär hur många minuter tar det?

5. Vad skulle du betala i kronor per månad för att slippa just det steget, om det fanns en smidig lösning med kortbetalning?

Stort tack för er tid!

Kul att du frågar i singular. “Vilket program betalar du för”. Jag betalar för så många att jag inte orkar räkna. Och bara två är på gränsen att bli bortploclade för att jag inte använder dem så mycket längre.

1 gillning

Haha, fair point! Det var nog lite optimistiskt av mig. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gäller frågan för program för att driva själva företaget eller alla program som används inom företaget?

Känns som att du är ute efter att hitta något program inom redovisning, CRM eller liknande som du hittar en pain point inom och du sen kan applicera en AI lösning på :grin:

2 gillningar

går skatt under “tjänst”? isf det.

Det beror väl på vilken bransch? jag jobbar inom IT, kör Ekonomi och RMM. tror inte jag slipper något av dom.