Nej, jag är mer på bilden här. Kontantuttag kan jag göra med Northmill och/eller Santander. Norwegian-kortet tror jag inte riktigt på för egen del men jag kan ju potentiellt ha missat någon fördel.
Nej, jag är ganska säker på att du inte missar något med Norwegian-kortet.
Det kan ju vara intressant att även jag använder de tre korten du nämner (gamla Santander utan årsavgift, Revolut gratis och Northmill) för mina utlandsresor. Har kommit fram till samma resultat som du på egen hand. En viss indikation för att det nog är en bra lösning.
Enbart för internet bank och debit kort?
Utlänningskontroll inom EU? Vad innebär det? Aldrig varit med om varken inom eller utom EU. Men det kanske beror på vilka affärer man har.
Jajamen, även utan debitkort. Ofta behöver du bara ha ett bankkonto som du kan få autogiro på el, vatten, kommunal fastighetsskatt, samfällighetsavgift mm. 30-40 Euro per kvartal är inte ovanligt.
Som icke-resident (skattar bara i Sverige förutom spansk fastighetsskatt för bostaden) så ska banken ha ett intyg från polisen att du inte är folkbokförd i Spanien.
Dessutom så måste du ha uppdaterad legitimation hos banken. Behöver oftast göras med personligt besök. Mycket besvär, speciellt om du inte är flytande på spanska.
Ah! Ok, jag fattar.