Vingård - Sicilien

Hej! För att lätta upp forumet från endast spara och investeringar tänkte jag skapa en tråd om att slösa lite pengar på livets roliga saker! :wink:

Jag, min sambo och 2 vänner åker till Sicilien i sommar, där vi stannar i 9 dagar - Vi flyger till Catania och åker hem från Palermo. Vi har hyrt bil i 5 av dessa dagar och hade gärna velat besöka en vingård kring Etna. Vi hittade en som verkade superbra och mysig med övernattning för en hyfsad bra prisklass men tyvärr var den fullbokad. (Vi kan tänka oss betala runt 4-8 000 kr med vinprovning & övernattning för 4 personer under 1 dag.

Vi har derefter letat fribilt men inte hittat någon klockren - och då vi inte har vänner som varit på Sicilien tänkte jag att det kanske finns några här som kan tipsa om något mysigt ställe? Även andra aktiviteter på Ön hade uppskattats enormt!! :slight_smile:

2 gillningar

Inga tips om vingård men att besöka Taormina kan rekommenderas. Även att ta någon matlagningskurs om man nu gillar sånt :slightly_smiling_face:

Vi gick på en vinprovning i Taormina under vårt besök där med endast sicilianska viner.

Äta: Cannoli, Arancini, Caponata…med mera.

2 gillningar

Vad mysigt! :sun_behind_small_cloud::cherry_blossom:

Jag såg precis klart en serie på SVT om två komiker/programledare som köpte varsin öde lägenhet för 1 euro var. Så kul att se deras resa och renovering och utflykter på ön.

Hudrömmar spinnoffen är ju också så fin. :blush:

Kanske fråga Chat GPT om tips?

1 gillning