Trevlig med semester!
Jag har varit på all-inclusive när jag varit på cykelsemester (vill inte lägga något tänk på mat, utan bara äta, sova, cykla typ) och något jag lärt mig genom åren är att är det billig all-inclusive, så är det oftast dålig mat… och detta har varit rätt enkelt att se när man tittar på bilder från andra gäster osv.
Jag har dock haft riktigt bra erfarenhet av ett mindre hotell (inget TUI eller dyl.), men då tog dom typ 7000kr extra för lunch och middag för 2 vuxna i 10 dagar, för bara maten. Så betalade 17,000kr för hotellet istället för 10,000kr. Det var då fruktansvärt bra mat (entrecote, färsk grillad bläckfisk osv), och det var värt varenda krona då mat ute hade kostat kanske 1500kr för lunch och middag för 2 personer, så sparade en slant där.
Allt beror nog på vad man har för standard. Vi har väldigt bra mat generellt i sverige, och är det en sak jag också lärt mig så är det att det är inte samma standard på ett TUI-hotell i Spanien. I Sverige är det en självklarhet att man kan äta lite goda mackor, ägg och skinka på frukosten, men har varit med om frukostar där jag typ bara ätit barn-pannkakorna för resten varit så dåligt.
Bäst är nog att kolla tripadvisor, google, booking.com-reviews osv, där lägger folk ofta bra recensioner och bilder på maten so hotellen har.
Såg att någon skrev om resor under covid, och har lite erfarenhet där också, var på Gran Canaria i januari på träningsläger och i Spanien gällde det att ha negativt PCR 72h innan ankomst, liten detalj som är lätt att missa. Måste även registrera besöket i deras app som var busenkelt. Annars var det inga problem
Vi tog PCR på Svea Vaccin och dom hade oerhört bra service och var snabba med svar (Sveavägen i Sthlm).
Sista grejen, ibland kan halvpension vara värt det, för det är rätt nice att ibland kunna prova något annat, man kanske tar utflykter på dagarna osv. Så det är värt att kolla på det också, så man inte känner sig tvingad att äta alla måltider på hotellet!
Hotellet där vi åt helt fantastisk all-inclusive var FERGUS Style Soller Beach på Mallorca