VMA: Anmäl er till digital brevlåda senast söndag för att få deklarationen digitalt

Det var bättre när post levererades med ryttare. Dom tutade i lurar när dom kom och var värja för att skydda sig mot vägpirater. Det var tider.

2 gillningar

Så är det. Tar dock det över random gatuligist.

Jag tror att du bara har delvis rätt. Kivras standardinställning är tyvärr att alla möjliga avsändare aktiveras, men det går sedan bra att göra ett manuellt urval.
Anpassa Kivra

Till skillnad från en vanlig brevlåda, som du inte behöver kolla för att se om något nytt kommit, som du inte måste öppna för att se brevens innehåll i, utan som automagiskt bara överför innehållet till dig samma sekund som brevbäraren lägger snigelposten i brevlådan? :wink: :rofl:

1 gillning

Poängen är att det är en till låda. Jag blir inte av med min fysiska brevlåda för att jag skaffar en digital. Fler ställen att hålla koll på, kostar mer mental energi.

1 gillning

Jag har bara en, och det är Kivra. Jag har inte fått post till min vanliga brevlåda på flera år med undantag för t.ex. nya kreditkort. Jag har även postskanning via Kivra på mitt företag, så all min post kommer in den vägen.

Sedan får du ju en notis när du får brev dit, och det är en röd badge på ikonen. Och eftersom jag bara använder den brevlådan, och alla räkningar (som inte dras med autogiro / e-faktura direkt via banken) mm går via den, så är jag ändå där och kollar varje vecka så det går inte att missa.

Fördelen är att lokala gangsters inte kan vittja den. Och du når den även om du är på semester. Och du kan dela den med din partner eller andra om du ska vara otillgänglig på semester ett tag. Slå det, gamla mekaniska brevlåda! :wink:

XKCD’n är en klassiker. Den och Bobby Tables. :+1:

1 gillning

Konstigt att vi hinner tillbringa 5 timmar varje dag på RT forum samtidigt som vi inte hinner ha koll på digital brevlådan och liknande :joy::joy::thinking: lite ibland bara några minuter ?
Själv håller jag mig till Kivra allt som går få digitalt och lite fysisk som ej fungerar just nu.
Helt nöjd och smidigt :+1:

4 gillningar