Hej!
Jag jobbar som VVS-konsult i Stockholmsregionen.
Jag letar idag en kanal eller forum för att bredda mitt nätverk och nå ut till fler som är i behov av mina tjänster.
Har ni några råd eller tips på hur jag ska nå ut?
Jag söker främst kontakt med privatpersoner samt fastighetsägare med mindre bestånd.
Kort om tjänster jag kan erbjuda:
VVS
• Upprätta ventilations- och rörritningar för bostadshus, kontorsfastigheter mm.
• Jag sysslar med både om- och nybyggnationer.
• Hjälpa med åtgärdsförslag på radonproblem.
• Second opinion.
• Spillvattenutredning och filmning av ledningsnät.
Energi
• Se över fastighetens befintliga energiförbrukning.
• Undersöka besparingsåtgärder för att sänka energiförbrukningen.
• Upprätta kostnadskalkyler.
Direkt mail till Brf:s e-postadresser är obra. Bostadsrättsföreningar får ohyggligt mycket reklam mail så det minskar sannolikt chansen att få dem som kund.
Kan ingenting om branschen men har suttit i styrelsen i många brf:er. Vad jag hade gjort är att försöka komma in på marknaden för någon Brf eller någon förening som brf:er är medlemmar i. Då sprids det som ringar på vattnet till närliggande föreningar.
Till exempel HSEF i Hammarby sjöstad tecknar gruppavtal för föreningarna som är med där. Dessa är mycket populära och dina kunskaper ligger i linje med vad som är i intressant för en BRF.
Jag hade kontaktat dem och hört mig för. Måste finnas många föreningar med liknande verksamhet i Sthlms området.
Notera att du jobbar i en bransch med ett inte obetydligt antal bedragare i farten. Dessa annonserar på Facebook samt genom direktreklam. Du behöver alltså hitta ett sätt att kommunicera att du inte bara är en i mängden som fejkar olika problem för sedan kunna debitera grovt för att lösa dem.
Bedragarna lockar normalt med olika gratistjänster för att locka kunder.