X miljoner på Lysa?

Hej,
Hur gör du som har x par miljoner och kör Lysa/Opti eller motsvarande. Lägger ni allt i en och samma. Om inte, varför inte?

Jag har olika konton/depåer/vad Lysa nu kallar det beroende på horisonten för pengarna.

Pensionssparandet (som jag inte ämnar nalla på nästkommande 30 år) tickar bara på i ett och samma konto.

Målsparande har ett eget.

Barnsparande ett eget.

Osv.
Osv.

2 gillningar

Jag har en stor pott på Lysa. Bedömer risken som hanterbar.

1 gillning

Jag hjälpte en vän med att starta upp Lysa härom veckan. Då la vi in drygt 2MSEK i en 60/40.

Men han spelar ju i en annan liga än de flesta och bara en del av hans totala kapital.

1 gillning

För att skilja mig från mängden så har jag mitt FIRE-kapital uppdelat på tre konton på Lysa. Just för att kunna bättre planera uttag och hantera risk under tiden.

Pensionspengarna har jag än så länge kvar på Avanza så jag har inte lagt alla ägg i samma korg.

Har “lite” hos Marginalen också men ser till att jag håller mig under gränsen för insättningsgarantin på min del av gemensamma konton / konton som endast är mina.

Ser man till planen så kommer Lysa vara den som växer absolut mest åren fram till planerad FIRE.

1 gillning

Jag har två konton på Lysa; ett mellanrisk (60/40) och ett högriskkonto (90/10). Inspirerat av 4 hinkar-upplägget. Månadssparet går in på högrisk. Väldigt nöjd med hur enkelt, tryggt, smidigt och överblickbart det känns!

1 gillning