Allt i lysa?

Såå glad att jag äntligen hittat hit!

som 7 åring fick jag frågan vad jag önskade mej i julklapp, jag svarade aktier till mina föräldrars förvåning då min bästa kompis med stor fantasi o inlevelse hade berättat hur kul de va med årsredovisningar. Tyvärr tyckte jag inte det va något vidare kul, men min pappas intresse startade då…

men för 8år sedan dog min pappa o sedan dess har pengarna varit på ett bank konto, så på tiden att jag hittat hit rika tillsammans!

nu till frågan kan jag sätta allt på lysa i 3 olika konton med olika % på aktier o räntor eller är det för dålig riskspridning?

handlar om en stor summa pengar

Vänligen och tack snälla //ina

Både aktiedelen och räntedelen hos Lysa består av flera fonder som i sin tur har innehav i ett stort antal bolag/ränteplaceringar. Så riskspridningen blir bra. Tycker det låter som en utmärkt idé dela upp dina pengar hos Lysa på det sätt du beskriver.

Håller helt med, fungerar utmärkt att ha allt på Lysa, är en väldigt bra riskspridning inom Lysas val av fonder.

Tack snälla!

Det finns ingen anledning att dela upp på sparandet inom lysa på olika konton - utifrån riskspridning. Vi gör det för att hålla isär våra och barnens pengar. Välj bara den risk du vill ha. Ett exempel… tre konton. Ett med 0% aktier, ett med 50% och ett med 100% (givet samma summa) blir samma innehav/risk som att ha allt på ett konto med 50% aktier.