XRP (Ripple) - allmänna diskussioner

håller med Fredrik :+1:
Kommer gå upp till 2-4 dollar nästa år , om inte mer …:dollar::partying_face:

2 gillningar

Det är ett shitcoin. Vad man bettar på är företaget bakom. Det finns ingen anledning till att just XRP skulle användas till det de försöker göra, förutom då att berika skaparna och ge dem möjlighet till kontroll över transaktionerna.

Tycker den här tråden summerar det ganska bra: x.com

Sedan kan ban såklart sko sig på andras idioti och så, men det gör inte själva XRP till en vettig grej.

3 gillningar

Denna tråd börjar bli spännande och actionfylld! vart var alla igår, lördagskväll? :smiley:
Skämt åsido, om man tror på Ripple eller vilken som helst annan kryptovaluta kan man väl få ha det i den så kallade “lekhink”.

redigerade bort min kommentar om “fanboys”. Den var opassande.

Edit: om det nu är till någon nytta så är min åsikt att de flesta altcoins inte är värd att ha som investering annat än möjligen swing/daytradin pump and dump eftersom de flesta är mer hype-drivna än till och med BTC och ETH. Ett konstruktivt förslag kunde vara att ha sådant i en bredare ETC som t:ex Wisdomtrees sådan: Om certifikatet | Avanza
Ifall någon av dessa exploderar i utveckling får man då åtminstone vara med på en del av resan.

Haha asså tråden tänkte jag skulle vara intressant att veta om fler köpt XRP och diskussion om vad som driver detta. Men öppnade visst pandoras box :joy: - en direkt biljett till paradise hotell.

Verkar ligga en 7-8 hundar begravna, stagnerat skyttegravskrig i frågan och en elefant i rummet större än vintergatan.

Vad är det med er? Se trådstart och sluta tjafsa flickor och pojkar.

4 gillningar

Själv köpte jag på grund av teknologin och personerna i företaget som är ruttade inom kryptografi och programmering David Schwartz bl a. Sen har den historiskt haft helt sjuka pumps 35,334% i 2017 och har ändå legat topp 10 sedan dess. Den är dessutom deflationär av sin natur då lite av valutan bränns vid varje transaktion och xrp skall ligga som bas till alla deras transaktioner på deras ledger och de har många sammarbeten med banker och institutioner på gång. För övrigt är holders av XRP de mest utbildade överlag enligt en undersökning av Bank for International Settlements 2021 :grin: Jag ber er att dubbelkolla allt detta och försäkra er om det

5 gillningar

Du kan förvänta dig att folk kommer tappa hakan och önska dom hade investerat istället för att trolla.

Det är modern tids största innovation vi håller på att bevittna.

4 gillningar

Förklara varför.

1 gillning

Inte för dig, du förstår ändå inte.

3 gillningar

Att investera i en token där ägarna kan trycka nya godtyckligt går emot både sund investeringsfilosofi och kryptoetoset (Ripple är ingen riktig kryptovaluta).

Mitt tips är att ta ut all eventuell vinst och springa långt bort.

1 gillning

Har du källor på det på lättläst svenska så att säga? :joy:

Oj vad du tar illa upp haha. Chilla. Men du kan alltså inte redogöra för något av det du/ni påstår?

1 gillning

Klart jag kan men inte för din skull.

Under vilken sten hittade du den där felaktiga informationen?

Räcker att kika på definitionen av “kryptovaluta” som inkluderar egenskapen “decentraliserat system”.

2 gillningar

“klart jag kan förklara!”

Förklarar inte

:+1:

Ok, så det finns därmed ingen validitet i det ni skrivit.

1 gillning

De kan inte mynta nya xrp.

Som sagt XRP har en stor och väldigt övertygad fanbase…

Man investerar i teknologin och bettar väl, mer eller mindre väl underbyggt, på vilken kryptovaluta som kommer få ta del av det potentiellt nya finansiella systemet.

Flera “altcoins” har idag betydande samarbeten med både traditionella finansmarknaden och världens största bolag och har en prisutveckling därefter.

XRP är väl en bet lika bra som någon annan, så kör på och hoppas på att den 100x:ar :ok_hand:

2 gillningar

lycka till alla medresenärer!

2 gillningar

To the Moon som det brukar heta :sweat_smile:
Ser lite ut som pump i mitt tycke men buckle up antar jag:

vad betyder pump för en oinsatt?