Köpte en sudd XRP 2018, nu verkar den plötsligt få lite ljus på sig.
Har under åren mest loggat in på Binance eller googlat kursen för att se vad som händer.
Har känts lite lekfullt och datahacker att ha den här investeringen men plötsligt börjar något hända med innehavet.
Om du köpte 2018 så har du tappat någonstans mellan 80-90% i förhållande till bitcoin. En komplett förlustaffär utan ljus i slutet på tunneln, tyvärr. Hade förväntat mig att den fortsätter ner.
Jämfört med om du köpt bitcoin istället. Det finns ingen mening med att investera i “alternativa” krypto när “kungen av krypto” – bitcoin – ökar mer i värde än allt annat. Så om du köper XRP så måste du se på “alternativkostnaden”, dvs går jag plus eller minus i förhållande till bitcoin? I princip 100% av alla “altcoins” går minus i förhållande till bitcoin i längden.
Ja jo, men det blir lite konstigt att jämföra på det sättet, tycker jag. Det är inte givet att alla gör samma investering, och bara för att man inte köpte det ena som gått jättebra, betyder det inte att man gjort en förlust i det andra man istället investerade i.
XRP har fått lite liv nu p.g.a. dess intensiva historik med SEC.
När Gary Gensler får går nu, vilken sekund som helst så kan det leda till ytterligare lite uppstuds.
(Eller så är det buy the rumor, sell the news).
I mina ögon är XRP irrelevant i dagens läge. De har legat i topp 10 i market cap i åratal och har därmed både en stor “fanbase”, men även en mycket begränsad uppsida i mina ögon.
Som tidigare nämndes här i tråden så är en frågeställning krypto/inte krypto.
Där finns det många olika svar, men jag tror nu kanske även detta forum börjar tina lite i denna frågan…
En annan (minst lika relevant) frågeställning är, om man vill ha exponering.
Är det då XRP eller någon annan altcoin man vill ha.
Ett bra sätt att värdera en altcoins utveckling är just mot bitcoin, som agerar “index” i kryptovärlden.
Ska risk/reward vara attraktivt för en altcoin, bör den absolut överprestera mot bitcoin under en så lång tidsperiod enligt mig.
(Jag har ägt, men äger inte längre XRP, sedan några månader tillbaka och kommer inte göra det i närtid heller)
Min sudd är så att säga lekpengar. Så leker kortsiktigt datahack-trader och bortser från allt historiskt vetande kring investeringar här
Min kortsiktiga analys är att XRP fick nått uppskjut under trumps förra presidentperiod, att XRP gynnas av osäkerhet kring hur väst vs. BRICS och betallösningar etc ska bli och ett klimat där både banksystemet som det ser ut idag och frisläppt krypto nånstans ska få leva i symbios… därför ligger jag kvar
Kul att du håller XRP! Dom kommer förändra ditt liv.
De som uttalar sig här har tydligt ingen aning.
Håll i dina XRP hårt och njut av vad den kommande tiden har att erbjuda. Först bull runnet som precis börjat, sen utility run när det tar fart på riktigt. ALLT kommer gå över till DLT och huvudsakligen XRPL.
Det är bara runt hörnet innan det kickar igång.
Luta dig tillbaka och njut av utväxlingen på den investeringen!
De som uttalat sig här hittills, ligger fortfarande under en sten, dags att vakna.
Vad är egentligen Btc (beta test coin) bra för? Den blinda massan följer fåren, förutom som “store of value”. Det är dyrt och det går långsamt att skicka Btc.
ISO standard 20022, är här för att stanna,
Lika så blockchain teknologi.
Det crypto investorer idag verkar glömma är att vi investerar i teknologi, fintech,
Vi måste lära oss att förstå vad det är vi håller, var användningsområdet är och hur stor den marknaden är.
Skiftet från TradFi till DeFi sker nu!
Lär dig skillnaden mellan
Proof-of-Stake (POS) och Proof-of-Work (POW).
Om detta inte är en röd flagga för er XRP-hållare så vet jag inte vad .
Om jag minns rätt så låg “Bitcoin och krypto” under kategorin “Alternativa investeringar” tidigare, men har nu flyttats till “Övrigt”. Känns som en nedgradering .
Jag låter dessa trolls inlägg prata för sig själva, ni kan komma tillbaka till den här posten till våren så får vi se om ni har samma åsikt då.
MartyMcFly; Bra poäng. Helt korrekt.
Jag har en betydande position i XRP, en av de större valarna. Jag har inte den positionen för att jag gillar att chansa.
Är man orolig för Ripples escrow system som att det skulle vara en rugpull så är den korta förklaringen; det kostar att revolutionera hela finansiella systemet.
Att köpa upp bolag som redan har rätt licenser världen över är ingen billig och snabb affär men betydligt enklare än att bygga upp nya bolag från grunden och ansöka om respektive licenser.
Missade man att investera tidigt i BTC så är XRP andra chansen.
Detta låter som en väldigt förenklad och bred strategi. Olika specifika förhållanden i marknaden kan faktiskt leda till att olika specifika altcoins rör sig annorlunda och i olika takter vid olika tillfällen gentemot bitcoin.