Du vill ha klockan, det är ju klart! Du har ett riktigt bra kapital investerat, också klart!
Kan du tänka dig följande:
Lägg ett nytt mål; när du uppnått 3.5 miljoner köper du klockan.
Så har jag tänkt och gjort när det gäller större inköp. Ett nytt mål, en ny belöning. Det ger dig också tid till eftertanke på vägen till ditt nya mål.
När det gäller att bära dyra saker kan jag tillägga: när min morfar gick bort för över 30 år sedan bestämdes att det skulle köpas guldsmycken för typ hela arvet, min mor fattade beslutet. Jag fick då en pansarlänk, armband och halsband. Det var inte så “dyrt” då. Innan min mor gick bort köpte hon mig ett guldkors att ha på halskedjan. När jag var i tonåren fick jag också en tunnare halskedja med tillhörande id-bricka och kors. Har även en pansarring och klackring. Den tunna guldkedjan gick sönder för 6 månader sedan och jag begav mig till Guldfynd för att laga. Slutade med “guldbyte” till en kraftigare kedja, lämnade en av morfars gamla klackring som betalning emellan. På Guldfynd häpnade de över allt guld jag bar “öppet”. Jag har aldrig reflekterar över värdet men nära 100 gram guldsmycken betingar tydligen ett högt värde idag. Aldrig tagit av mig dem, bär de alltid, även utomlands (mexico, spanien, cypern, dominikanska mm). Så här i efterhand borde jag väl vara mer försiktig förstås…
Vad vill jag ha sagt: köp! Men sparmål först, det skapar mer diciplin. ![]()