intressant, jag är ganska inne på det! var det en ceed sw då?
någon erfarenhet av hybriderna eller hade du bensin?
intressant, jag är ganska inne på det! var det en ceed sw då?
någon erfarenhet av hybriderna eller hade du bensin?
jag tycker att jag ofta hör att de skall vara väldigt stabila … någon särskild modell du gillar? den enda som jag tyckt eventuellt kunnat vara något är en sån där Corolla Touring Sports i så fall, men kanske finns det andra …
Inget fel med elbil, pros och cons precis som med förbränningsbilar. Vad som är gemensamt för båda är att det är otroligt svårt att veta värdeökning/minskning då vi befinner oss i ett teknikskifte. Men ska man ha en bil i 10-15 år kvittar andrahandsvärdet som jag ser det.
Ja precis. Hade Diesel, har det nu med med v60.
Årsskatten på ceed var 1250. Den drog inte särskilt mycket 0,5-0,6.
Trivs bra i v60, då den är skön. Men ceeden var bättre i många avseendet.
Fördel med v60 är att den är manuell. Men ceeden kunde jag vända på små skogsvägar med, vägar jag aldrig skulle drömma om att vända på volvon med.
En jag känner skaffade nyligen en ceed hybrid. Han är grymt nöjd över sitt val, kommer enligt honom långt på en laddning.
Han skaffade den efter min rekommendation pga av just utrymmet.
Då kanske jag ska satsa på det med! Tror du det är skillnad på före och efter den där face liften 2021-2022 eller kvittar det lika?
Verkar hoppa upp 20-30-40k i pris när jag kollar Blocket i göteborgsområdet i alla fall …
All statistik visar att elbilsbränder är mindre vanliga än bränder i bränsledrivna bilar. Ca 61 ggr vanligare, enligt nedan studie. Tänk vad farlig din bensinare är ![]()
”With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold . Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000”
https://www.fleetnews.co.uk/news/tusker-fleet-data-reveals-the-truth-about-ev-fires
Man slipper fortfarande laddningsbränder om man kör fossilt.
Och man slipper bostadsbränder om man bor på gatan.
Alla tips på lämpligast bil att köpa för oss mottages tacksamt, brandrisk kan jag själv göra research kring när andan faller på! ![]()