35 år, vad ska jag göra med livet?

Byggbranschen intresserar mig mer på nivån att alla tycker det är dyrt. Vad kan man göra för att revolutionera den? Sett att det gjorts ett 3D-printat hus i Holland, vet inte vad de som bott i det tycker.

Nu är jag amatör men en sak som lekman är ju detta med el där det idag i princip krävs en behörig elektriker och att då t ex sätta upp en ny lampa kommer kosta minst 3000 kr (dra kabel, koppla till säkring mm) samtidigt drar lamporna nästan ingen ström alls och går att driva med låg-spänning.

En liten revolution här tror jag kan blir poe-styrd belysning som kan drivas av vanlig nätverkskabel och således inte behöver skyddsrör, kopplas till säkringar mm utan kan gå till en switch.

Just byggbranschen känns som något jag skulle vilja förändra, vad gör det så jävla dyrt? Jag vet att i Indien får många som gifter sig tegelstenar i present, tanken är väl att många bygger sina egna hem.

1 gillning

Bil en mentor! Finns många människor som saknar den förmåga att bygga företag, nätverk, vara visionär. Den talangen ha du! Du kan investera i dem! Jag skulle behöva sån person! Klokt av dig att bli medveten om vad din diagnos innebär. Inte bara styrka men oxo sårbarhet som du måste ta hänsyn till.

1 gillning

Men Jaaa!
Så rätt! :sweat_smile: Klart man ska ha en egen gård någon gång i livet! Det vill jag med ha. :deciduous_tree::woman_farmer: Ett gäng getter vore kul att umgås med!

Nu har mina systrar testat sig för ADHD och har det, och det är lite roligt för jag känner igen mig exakt med det du skrev. Har säkert ADHD jag med men orkar inte testa mig då de är inget som drabbar mig.

Smart. Jag hade nog kunnat köpa ett sådant system till någon billig sommarstuga. Om du får ihop det med rätt pris och funktion, alltså.

Sök svar i filosofi. Det måhända låter märkligt men för egen del fann jag många svar i bland annat stoicismen. Var nyfiken en stund, är mitt enkla råd.

3 gillningar

Haha ni män blir inspirerande av Yellowstone medans vi kvinnor drömmer oss bort med Mandelmann. Lite olika infallsvinklar men liknande resultat…

2 gillningar

Har du funderat på att ta kontakt med en coach? Är många fina förslag här men de utgår ifrån varje användarens egen världsbild.

Den enda som har svaret är du och det är just det som coaching handlar om.

1 gillning

Funderat på ideellt engagemang? Du låter som en perfekt scoutledare. Eller starta upp integrationsprojekt, se dagens DN om träffpunkter för barn till invandrare och svenska pensionärer t ex.

1 gillning

Säljare på ett startup av en teknisk produkt? Du kan hitta människor som är drivna, du får förhandla med kunder, det är mycket omväxling för att det är ett litet bolag.

Låter väldigt lockande och hade passat mig bra! Gäller som sagt att jag verkligen tror på att produkten är något revolutionerande, tänk typ Spotify för 15 år sedan.

Bästa är när man själv upptäcker nån produkt och får en ”wow-känsla” och sen söker sig till det bolaget, dock inte hittat någon sån produkt på länge

Be att få se produkten under intervjun!

Hur har det gått sen förra året? Har du hittat något att fördriva tiden med som intresserar dig?

Baka surdegsbröd och gör en ironman.

3 gillningar

Pengar är bara ett medel för annat. Att driva och utveckla företag kan ge mål och mening med livet. Har du möjlighet att skaffa en tre, fyra barn så har du att göra och mening med livet så länge du lever.

Sett att ”Djurambulansen” i Stockholm sökt olika befattningar, oavlönat. Om du gilllar djur och att jobba utomhus och inte vill jobba rutinartat kanske det vore något?

1 gillning

Skaffa en hund då har du fullt upp att göra :smiling_face_with_sunglasses:

Även om man är “intelligent” så bör man ha lärt sig att kunna ta order när det behövs som vuxen man. Precis som att man bör ha lärt sig att knyta skorna.

1 gillning

Ja det kan man tycka eller så kan man se det som att hierarki är en social konstruktion. Jag tror att många skaffar sig ett stort frihetskapital för att slippa ta order från andra människor..

1 gillning