393. Frågestund om Pension | Med Monica Sjödin

Inspelning från gårdagens Patreon-exklusiva tillfälle med möjlighet att ställa frågor om pension till Monica Sjödin som driver Pensionsguiden. Få, om någon, är bättre på pension än just Monica😊

Tack till Monica och tack till er 170 + personer som lyssnade live igår. Som Malin med flera skrev efteråt:

“Tack snälla för en supergivande diskussion!”

Frågorna vi diskuterar var allt från:

• Fyra viktigaste sakerna att få rätt på i 30-årsåldern när det gäller pension.
  • Pension som anställd via region eller landsting.
  • Uttagsstrategier för olika åldersgrupper.
  • Avanza vs Lysa för pension.

För mig är Monica personen jag kommer träffa vid typ 50 år och checkar av att jag är på rätt spår. Därefter väntar jag tills typ 60 års ålder och då träffar jag Monica igen och sen somnar jag om tills pensionsuttagen påbörjas för att träffa Monica en tredje gång.

Detta är ett Patreon-exklusivt avsnitt

Detta avsnitt är till för dig som är premium-medlem i vår Patreon-community. Det är tack vare dig som sponsrar oss varje månad som vi kan fortsätta driva communityn, spela in avsnitt varje vecka, bjuda in till event och allt annat. Stort tack för det! :heart:

Som en del i extra-materialet får du avsnitt som dessa. Vi hoppas att du gillar dem. Du kan se se avsnittet via länken nedan:

Några av de tidigare avsnitten som Monica varit med i

Här är länk till de tidigare avsnitten om du inte har sett dem: