422. Rikedomstrappan: communityns feedback (och förslag på korrigeringar) 😂 | Del 3 av 4

Hej!
Intressant att lyssna om rikedomstrappan. Fick mig att fundera vilket var givande. Är på nivå 4, hög lön, låga skulder och har tjänat in hög pension redan vid 48. Gemensam ekonomi, fru oxå högavlönad. Sparar en del men inte regelbundna insättningar mest för det känns bra och finns ofta pengar över men börsen påverkar mycket mer.
Vi hamnade på nivå 4 redan för ca 10-15 år sedan tack vare att våra båda föräldrar stöttade med kapital till vår bostad. Vi hade hamnat här ändå nån gång pga våra löner men har nu kunnat levat väldigt komfortabelt senare tiden utan att vi känner att vi slösar.
Målet nu är att göra samma sak för mina barn då det kommer göra enorm skillnad för deras ekonomi i livet. Lägre räntor/slippa amortera om man vill osv.
Jag förstår att de är få förunnat att ha snälla rika föräldrar men om man är på nivå 4 kan man ha det i åtanke iallafall. Pengar för kontantinsats till första lilla lägenhet är bra och det som många pratar om men 30-40% av husköp gör skillnad på riktigt.

7 gillningar