Ja. Alltså. Helt ärligt borde jag det. Börsen går alltid rakt mot mig. Jag ska berätta när jag säljer eller köper så att ni andra kan göra precis tvärtom 
Visst är det härligt hur oberäklig börsen är.
Idag kom inflationsiffrorna från Eurozonen.
- Tvåsiffrig inflation
- Även stigande kärninflation.
- inflationen var högre än väntat
Idag eskalerade Putin kriget, största eskaleringen sedan krigsstarten enligt Stoltenberg.
Stockholmsbörsen upp +2.34%.
Än flyter inte blodet på gatorna.
Kunde varit längre ifrån oxå😻
Vad gick det egentligen upp på?
Är det så sjukt just nu att det gick upp på att det kunde varit värre siffror än "sämre än förväntat "
?
Lägre europeiska räntor (av någon anledning)
Det är inget jag firar på då det betyder knappast något på 15-20 årssikt eller längre. Lika så var jag inte specielt ledsen när Avanza Sverige backade lika mycket igår. Det är det som är sköna med börs index. Det sköter sig själv automatisk både upp och ned. Sedan får man hoppas på att snittet blir skapligt ändå
. Nu kommer min kompis @Jbl och undrar hur fick jag tag i Avanza Sverige ![]()
![]()
? Fondbyte är största hotet som kan färstöra snitt avkastningen ![]()
Köpte I veckan på mig extra i Plus alla bolag, men kommer att också ta lite extra i Spiltan.
Passar på nu eftersom jag växlar euro till kronor ![]()
Jämfört med OMXSBGI.
Har du Avanza Sverige nu istället?
Vem vet du blir kanske den första ambassadören för indexfonder som ändå får en mycket sämre avkastning på lång sikt än index, pga alla fondbyten mellan indexfonder. ![]()
Köpte in mig idag efter att ha tillbringat 1 månad på sluten psykiatrisk anstalt.
Nu hoppas jag också på 50% såklart. Så ts har en kompis.
LF Global indexnära 75%
Avanza Sverige 25%
![]()
![]()
![]()
Lugnt
. På måndag blir det -2% igen. Usa går åt det hållet mot stängningen 

Haha tvångsjacka på…
Vanligt att företag gör rekordvinnst men aktien dyker då det var en halv procent lägre än analytiker gissat…
Ja det är helt sjukt just nu, dom har fett med kapital blankarna och dammsuger börser runt om i världen. 
Stödköper hela tiden så saldot på kontot håller sig på samma nivå. Då har man ju inte blivit fattigare 
(Tankar också alltid för en femhundring så inte bränslekostnaden ska gå upp.)
Varför köper ni nu? Det är helt uppenbart att räntorna kommer att fortsätta höjas vilket betyder att börsen fortsätter gå ner.
Det uppenbara kanske är inprisat?
Vad bra! Säg till när vi ska köpa!