Hej allesammans! Under 2025 har jag lyckats öka min omsättning med omkring x5.5, vad det säger får ni själva avgöra, kass innan eller bra nu😆. Vilket fall, Från 575tkr till ungefär till 3.2mkr. Ca 20-30% vinst estimerar jag beroende på hur mycket jag köper in innan årsskiftet.
jag driver en e-handel och jobbat mycket med att inte ta på mig för stora fasta omkostnader och framförallt är verksamheten skalbart genom ADS och andra strategier. Skulle nog kunna sträcka ut hakan och säga att jag kan kapa majoriteten av kostnader omgången om jag så skulle vilja förutom hyra, försäkringar och lite annat som är förhållandevis billig ca15-20tkr /mån.
How ever, till min fråga: Jag budgeterar nu för kommande år och hur skulle ni se på tillväxten? Visst, man kanske inte budgeterar för 550% nästa år igen men heller inte 25%.
Finns det någon kurva man kan ta i beaktande eller liknande?
Jag har drivit e-handel i 7 år. Omsätter just nu ca 3 miljoner per år. Min erfarenhet är att det finns inga kurvor. Man växer, sedan stöter man på en platå för att det finns en flaskhals som hindrar en. Sedan när man hittat den och löst den växer man kraftigt tills nästa platå. Var dina platåer ligger är svårt att svara på.
Jag har inhouse produktion så jag får ofta och täta platåer kopplade till produktionskapacitets brist. Och faller hela tiden i diket att själv sätta mig och producera varorna istället för att bygga bolaget.