Era tankar på vilken aktie/bolag att investera idag som ni tror kommer bli framgångsrikt i framtiden?
Vet att det är svår fråga men vad kan ni tänka er idag som kommer bli nästa stora potentiella vinnare.
Era tankar på vilken aktie/bolag att investera idag som ni tror kommer bli framgångsrikt i framtiden?
Vet att det är svår fråga men vad kan ni tänka er idag som kommer bli nästa stora potentiella vinnare.
Tror inte någon enskild aktie går att peka ut som en säker vinnare. En välkomponerad portfölj av aktier däremot ger bättre sannolikhet att träffa rätt över tid
Jo jag vet men hade varit kul att höra om vad folk tror kan komma att bli nästa stora vinnare
Jag har alla! ![]()
Det är det bästa med en bra indexfond! ![]()
Jag är rädd att det inte skulle vara en bra idé att ge aktierekommendationer på att anonymt internetforum. Var och en behöver ta ansvar för sina egna investeringar och vad randoms på internet rekommenderar är tyvärr riskabelt.
Även om jag i all välmening skulle rekommendera några bolag så vet jag inget om läsarens psyke och placeringshorisont. Det blir lätt fel.
Det är nog bättre att läsa finansmedia som DI, Privata affärer eller Affärsvärlden för att skaffa sig en initial bild över vad som kan vara investeringsbart. Inte heller det ska man ha som enda grund för investeringsunderlag. Man måste vara kapabel att göra viss egen analys också för det finns ingen annan att skylla på om man sen får kalla fötter och säljer vid fel tillfälle.
Jag tror inte du hade frågat om du var trygg i att göra egen analys och således kan jag inte rekommendera något annat än breda fonder.
Är du intresserad av aktier och är beredd att förlora pengar så för all del börja testa dig fram och då är finansmedia det minst dåliga att luta sig på. Släpp dock alla eventuella drömmar om snabba pengar.
PS. Mina två bästa investeringar är prenumerationer på DI och AFV.
Jag kör på global indexfond långsiktigt
Jag kör på global index fond som långsiktigt sparande. Men hade varit en kul att se vad folk tror på nästa stora grej bara.
Megatrender som urbanisering.
Betar på Tesla för egen del. Rekommenderar inte dig att göra det.
Det är redan framgångsrikt, men jag tror till skillnad från marknaden att det kommer fortsätta vara det även i framtiden.
British American Tobacco. Absolut ingen köprekommendation, för om du köper den utan att ha läst på och gjort en egen analys kommer du inte palla hålla om ökenvandringen fortsätter i flera år till.
Investment AB Spiltan helt klart. Äger en av sveriges mest populära fonder och har en drös med fina investeringar i kombination med en hög rabatt.
Därefter Investor, lundberg, industrivärden.
Latour när premien väl försvinner.
Det är mina tankar om framtiden och jag sitter lång (20+ år).
Värt att fundera på är var på kurvan du befinner dig när du får nys om ett bolag.
Detta forum ligger i min bok långt ut. När du läser om ett bolag här har alla (potentiella) köpare redan köpt.
Bitcoin
Tesla
Nvidia
AMD
Intel
Semiconductor bolag