Söker inga tips utan frågar bara för att det är kul med aktier😊 vilken aktie/vilka aktier i er portfölj är ni mest hoppfulla för? Vilka tror ni mest på?
Känns som att man alltid har en eller några aktier där man känner att man har gjort ett riktigt kap för framtiden. Sen varierar ju alltid resultatet, men det är ändå en rolig process enligt mig!
Edit: själv är jag hoppfull för duolingo och reddit.
Jag placerar främst i fonder men de senaste åren när inflationen tillfälligt (förhoppningsvis) var kraftigt över Riksbankens mål började jag bygga upp en position i Byggmax.
Positionen har nu vuxit till sig och motsvarar drygt 12% av portföljens värde.
Så i mitt fall har jag inte mycket annat väl än att hoppas på den =)
Alphabet, Nvidia och Microsoft utgör tunga positioner i mitt fondsparande så dom hoppas jag också på.
Jag kan absolut ingenting om bolagsvärdering eller marknaden för byggprodukter men för ungefär 2 år sedan jag läste en kommentar om bolaget och deras aktie som var i stil med “Om din placeringshorisont överstiger 3 år tror vi att Byggmax är ett fynd på dessa nivåer (under 50kr per aktie) Men förvänta er inte en aktiekurs i nivå med 50kr inom de närmsta 12-24 månaderna”.
Och då tänkte jag att den här inflationen kommer slå hårt mot byggbranschen och lär hålla i sig ett tag så då kan jag köpa på mig aktier under en längre period och sedan är det bara att hålla stenhårt i tummarna och hoppas på högre nivåer när konjukturen vänder uppåt igen.
Red care Pharmacy. De kör onlineapotek i Västeuropa. Vem vill gå till ett fysiskt apotek när man är sjuk eller skröplig? De kan sannolikt behålla apoketmarginalerna fast de slipper fysisk butik.