Har ni nån fond eller aktie som ni vet kommer aldrig gå bra men kan ändå pumpa lite stålar för att man vill det ska gå bra?
Jag älskar spelet Valheim och ska fanimej visa mitt på börsen!
Har ni nåt sånt?
Har ni nån fond eller aktie som ni vet kommer aldrig gå bra men kan ändå pumpa lite stålar för att man vill det ska gå bra?
Jag älskar spelet Valheim och ska fanimej visa mitt på börsen!
Har ni nåt sånt?
Nix, ingen enskild memestock eller liknande. Men jag överviktar Sverige av liknande skäl, för jag tycker vi gör mycket rätt.
En fast Eurojackpotrad?
Valheim (Iron Gate AB) är ett privat företag så det går inte att handla på börsen. Dock är spelet grymt.
Själv gillar jag Bahnhof (går dock bra och ingen memestock) väldigt mycket som företag men jag äger inga enskilda aktier.
Japp, har Spiltan Aktiefond Småland mot mitt bättre vetande ![]()
Hos SAVR ned rabatterad avgift, men ändå på tok för dyr och aktivt förvaltad.
Hörrödu CoffeStain kommer lyfta, det är jag övertygad om. Alla som fick den “på köpet” när Embracer delades upp och inte fattar värdet ska bara sälja av först.
![]()
Har med marknaden att göra. Men global fonder. Aldrig gått så dåligt för mig på 20 år ![]()
Kan vi låtsas att vi vet att globalt svider just nu. Här ska vi leva just nu. Inga andra will lose aktier? I lekhinken. Jag vet att Jeppe har några. Och NO också.
Ja då är det i dagsläget Nividia. Vet att man ej ska handla på något som gått för bra. Men alla dels de har med ai så satte jag 2 % av innehavet där. Plus minus noll. Mest minus ![]()
Jag köpte 1 Asml aktie. Tänkte att den är flaskhalsken till all AI. Kanske köpte flera h. Finns nvidia utan dem?
Jokes.
Saknar tiderna då vi hade kul utan trump och valutor.
Krashar ai så kan Nvidia kanske kurs. De satsar fullt i ai. Tom begänsar för gamers för att frigöra sevrar osv
Om ingen annan så ska jag fanimej tutta ett par mille på dem.
Jag kanske skojar.
Har ni inga idiotaktier i lekhinken?
I feel like a fool
Vidhance (bildstabilisering) och Kontogo Care (digitala verktyg för missbruksvård/detektering av narkotika) - två bolag med revolutionerande produkter och cirka -75 % utveckling.