Hej, ny här på forumet, har tusen frågor och fundringar, men inte tagit mej tid att ställa frågor än,
här kommer min första
Fick äran att bli del ägare i ett aktie bolag i våras, Vi är 2 delägare via varsit AB,
Nu får vi in en anställd i vårat AB och vi måste börja hantera lön,
Vi har en revisor som sköter bokföring och bokslut för våra AB och tidigare använde min kollega speedlagr för fakturering,
nu har vi gått över till Bokio´s gratis abonemang för det istället,
Idag så använder vi excel för att logga hur mycket tid vi lägger ner mot varje kund för faktureringen.
det skulle vi även kunna ha som underlag för den anställdes lön.
Tänk om det fanns nån app/hemsida som man registerade tiden så kan man sedan ta in det som löne och fakturerings underlag.
ser att det finns lönehantering i bokio, vet inte vad den har för smarta funktioner,
Så vad rekomenderar ni att för ett litet AB med 3 anställda som jobbar heltid?
Jag är ensam i mitt AB och använder Fortnox, kostar ca 400/månad för alla tjänster jag använder.
Använder deras tidsrapportering, fakturering, bokföring och lön 
Ur en anställds synvinkel kan man göra allt genom appen vilket är rätt smidigt.
Tackar, får lägga det på min utvärderingslista,
vet du om priset är per person?
Tjänsterna i helhet är per företag, jag tror det kostar en slant extra att lägga till användare i admindelen dock, oklart hur mycket, detta gäller dock INTE för redovisningskonsulter eller revisor, deras konto får man lägga till gratis.
Annars kan man nog ha hur många anställda som helst, det enda som kostar per person varje månad är att göra löner, 12kr per lönebesked i skrivande stund.
Lönebeskeden skickas med mail och/eller kommer i appen 
ser att det finns som heter Blikk,
vad är skillanden mellan Fortnox och Blikk?
Så här gjorde vi,
Testa de en del tidloggnings program
ToggleTrack
Gillade den skarpt för eget bruk, gick lätta att få in timmar till Bokio för fakturering
dock går det inte att få fram löneunderlag på bra sätt och bokio kan inte importera informationen
Flowi
Enkel app i telefonen och bra webgränssnitt som vi gillade, gick bra att få fram faktureringsunderlag
Testade att exportera lönefil och ta in i fortnox men gick inte i mål där
fortnox
gjorde ett test konto och men var för krångligt för mej att komma igång med att sätta upp kunder, projekt och lön etc.
fick en timmes genom gång men dom hade inga konton upplagda så det mesta var att så här skulle du kunna göra, så det föll på att vi inte fick se hela flödet
Visma
Kört demo med tidsmart fakturering och testade runt lite,
fick sedan en bra genomgång och visade hela flödet från projekt, tidskrivning till fakturering och lönekörning och det föll oss i smaken.
Så vi valde Visma
har deras tidsmart, eekonomi fakturering och lönesystem
Har kört tidredovisningen i december och och gjort faktura underlag och allt är bara toppen.