Akut vägledning gällande Invajo

Snälla, hjälp mig att tänka runt Invajo. Det har kommit nyheter/meddelande om att de blir uppköpta (tror jag). Ska man fortsätta tänka “året ut” eller kan det komma en topp nu som man ska bevaka typ idag? Eller ska man tänka i “kronorna” enligt tipset? Hur tänker ni andra som har den?

Hoppas det är ok att skriva om den här, tipset är ju redan förbrukat, eller hur man ska säga. (I annat fall kan ni moderatorer ta bort inlägget eller säga till mig så gör jag det)

Hej Lotta,

Det gäller inte ett uppköp vad jag vet, utan en avvyttring av innehavet EPTI.
Huruvida det är en topp nu eller ej är svårt att säga, men jag gissar på
att du fått en riktkurs att förhålla dig till samt en tidplan :wink:

/André

EDIT: Som @Anonym nedan skriver är det ett omvänt förvärv. Jag tolkade detta
som en avyttring, fel av mig

Tack André, ja det stämmer att jag fått en riktkurs :wink: Jag blandade ihop begreppen lite, trodde det avsåg ett uppköp. Såhär i efterhand ser man ju att det eventuellt hade gått att göra nån slags trejd, men då ligger jag lång ett tag till som jag hade tänkt :+1:

Vilken fin service - TACKAR!! Har lite svårt att avgöra om det de skriver om är positiva nyheter eller inte. Nu verkar det ju som det var väldigt positivt i typ en kvart, sen blev det ju värsta backen ner… aja, då var det bestämt att man sitter kvar ett tag som det var sagt :wink:

Hmm, ja vi får ta och höras längre fram, tror jag :stuck_out_tongue_winking_eye: Nu finns ju tråden att plocka fram vid behov :blush:

Invajo rapporterar omsättningstillväxt om 103% under Q3 2021
VD har idag köpt 60 000 aktier
Spänning i lekhinken! :star_struck:

4 gillningar

Hade möte med VD idag. Han kommer till en Patreon träff i slutet av månaden. :wink:

6 gillningar

Pleeeease skvallra liiite yttepytte här efter den dejten :kissing_heart:

1 gillning

Fler köp rapporterade för någon vecka sedan:

Styrelseledamöter och ledande befattningshavare i både Invajo Technologies AB (”Invajo”) och EPTI AB (”EPTI”) har förvärvat aktier i Invajo till ett värde om ca 5,8 miljoner kronor under perioden 28 oktober till 1 november 2021. Invajo har sedan tidigare offentliggjort att man har träffat en avsiktsförklaring om att ingå ett aktieöverlåtelseavtal genom vilket Invajo ska förvärva samtliga aktier i EPTI i ett så kallat omvänt förvärv.

1 gillning