Hej,
Här är två exempel:
Du länkar till Klarna Bank AB, men har screenshot för Klarna Holding AB, att det är 0 omsättning i ett holdingbolag är normalt.
Kollar man Klarna Bank AB är det dock mer konstigt med att allabolag inte har varken siffror eller årsredovisning nyare än 2016; däremot på merinfo hittar man nyare årsredovisningar (men ändå inga siffror listade under nyckeltal).
Detaljerade lönerutan är ganska ofta tom då det är information som inte alla bolag behöver rapportera.
För att uppskatta lönerna själv så kan du kolla fältet Personalkostnader per anställd (under fliken Nyckeltal, eller genom att ladda ner årsredovisningen och läsa själv däri), tänk dock på att Personalkostnader även inkluderar arbetsgivaravgifter, semesterlön, tjänstepension, och vissa förmåner, så man behöver räkna lite själv för att ta fram genomsnittlig årslön (om man delar med 1,4 brukar man hamna ganska nära i de flesta bolag), just i Stegras fall blev det fortfarande väldigt högt så kan vara så att de har några väldigt avlönade personer som drar upp snittet, alternativt nåt upplägg med extra förmåner/extra tjänstepension eller liknande som förändrar från normala beräkningar.
Klarna placerar sig på en 84:e plats i Breakits stora kartläggning av lönerna på Sveriges techbolag med en snittlön på 64.360 kronor i månaden.
Du har rätt jag blandade Klarna Bank AB och Klarna Holding AB för min screenshot.
Intressant att ingen av allabolag eller merinfo.se har siffror, att kolla direkt till report verkar vara det enda sätt. Ellerdirekt från Bolagsverket…
Vet du vilka typ av bolag behöver rapportera information om detaljerae lönerutan?
Jag har nu fått svar från allabolag om varför “Klarna Bank AB” har varken siffror eller årsredovisning nyare än 2016.
Detta är att göra att Klarna Bank AB är ett bankaktiebolag, som lyder under Finansinspektionen. Allabolag bara hämtar information från Bolagsverket…
De får inte tillgång till årsredovisningar som godkänns av Finansinspektionen, utan endast årsredovisningar som Bolagsverket godkänner.