Noterade att Klarna börjat redovisa en (flytande) kreditgräns i appen som man till synes inte måste ansöka om i förväg, så länge man har Klarnakortet (?). Och som inte ska synas på UC heller.
Vore intressant att se hur spridningen ser ut tänker jag
Min var 35K först och blev 36K efter ett vanligt köp som jag betalade långt innan förfall. Hur ser det ut för övriga?
Ett litet inlägg från en som inte var Klarnakortet, för mig syns ingen kreditgräns i appen.
Det går dock göra ett ”testköp”, för att se om jag kan göra ett dyrare köp. Men då det behövs en kreditkoll för det, så skippade jag att testa den funktionen.
8500 kr Vad baseras det på egentligen? Jag har ett Klarnakort som införskaffades till en resa för några år sedan. Det användes den veckan och sedan aldrig igen.
Såhär ser det ut för mig. Jag har inte klarnakortet och handlar kanske någon gång per år med dem när jag är så illa tvungen; dvs en webshop som bara har det som alternativ och använder någon äldre integration som inte låter en välja att betala med kort direkt.
74.755kr. Väldigt random summa Har inga jättestora löneinkomster längre, och kapitalet är i KF som inte syns i deklarationen. Använder inte kortet mer än i undantagsfall (tre gånger per år typ när man får nåt presentkort för att göra det) Så min gissning är att de drar siffran ur rumpan
Klarna ska man strunta i, betala direkt. Alldeles för många som kör “äh vafan jag beställer och betalar nästa månad” för skit dom kanske inte ens behöver egentligen.
Vad ska du ha informationen till? Oklart vad det beräknas på. Jag använder främst Klarna när jag handlar på nätet, för att det är smidigt. Det dras då direkt från mitt lönekonto.
Det står köpkraft 78 000 för mig. Vad betyder det? Jag handlar aldrig på kredit men kan lägga upp en miljon eller mer kontant om jag skulle vilja. Antar att siffran relaterar till det konto man kopplat kortet till, i mitt fall mitt lönekonto. Man ser nog inte till vilka tillgångar man har i övrigt.
Jag använder Klarna som en slags säkerhet. Skulle något strula till sig så får jag alltid tillbaka mina pengar. Sen betalar jag så fort jag har fått hem mitt paket och har testat så det fungera
Jag har Klarna kort och använder det lite då och då. Mest för att Handelsbanken idiotiskt nog inte stödjer Google Pay men det är en helt annan historia…
Jag ser ingen summa i appen. Står bara köputrymme stort.
Konstigt att det är olika…?