Hej någon som har en vetskap om hur det funkar att handla på nätet om ingen av oss har någon vanlig inkomst utan att vi tar från besparingar?
Funkar det och handla så då?
Eller får man problem?
Om man tar ut säg ca 5000 i månaden skulle det påverka?
Jag vet inte hur du gör när du nätshoppar, men jag betalar 100% av gångerna med ett kreditkort som jag sen betalar månatligen innan ränta tas ut.
Man kan ju göra detsamma med ett debitkort kopplat till ett vanligt transaktionskonto.
Klarna och andra avbetalningslösningar är för folk som köper saker de inte har råd med så det har jag ingen erfarenhet av
Skulle aldrig rekommendera någon att köpa online med debitkort, om företaget går i konkurs förlorar man sitt kapital.
Kreditkort medför nackdelen att man delar med sig av sitt kortnummer på diverse sidor, personligen känns det olustigt att göra detta på visa sidor främst utifråm säkerhetsperspektiv. Visst går det att få tillbka pengar från lurendrejeri i efterhand men orka med jobbet.
Jag har handlat med kreditkort på nätet ungefär så länge som det funnits möjlighet till det.
Om jag känner mig tveksam till att beställa från en viss aktör med kreditkort så väljer jag helt enkelt bort den.
De som blir utsatta för blåsningar online gång efter annan har förmodligen ett lite annat köpmönster än jag…
Kan hålla med angående debitkort online (även om jag aldrig råkat ut för något än). Men kreditkort med onlinespärr är ju ett bra alternativ i det här fallet.
Har själv Cirkle K Mastercard som kan öppnas en timme i taget via appen när man ska göra ett köp. Då är det inga problem att sprida kortuppgifterna!
Hej på er jag brukar använda klarna för att jag inte gillar att ge ut kontonummer mm och gillar att se att jag får det jag skall. Även om jag har pengar för det jag köper
Så tanken va mest om det funkar utan vanlig inkomst?
Skall kolla på ett sånt kreditkort som gick att låsa