Älskar man sitt jobb eller är det något man bara säger (och lurar sig själv)?

Hade du frågat mig för 5 veckor sedan hade jag nog protesterat. Såhär 4 veckor in i min semester kan jag dock bara instämma till fullo! Även om det är en stressfri tillvaro :slight_smile:

Jag är i och för sig högst introvert och kräver återladdning av batterierna i tid till annan. Men utdragna semestrar gynnar helt enkelt inte mitt psyke har jag insett den här semestern! Jag blir förslappad, vilse och allmänt lost. :face_with_spiral_eyes: Då har jag ändå sysselsatt mig med diverse aktiviteter i gott sällskap…

Men samtidigt känner jag en överhängande likgiltighet inför återgången till jobbet nästa vecka… Inte att jag älskar det, trots att det gynnar mig i någon mån. Det skvallrar ju givetvis om att jag borde byta. Kruxet är bara att jag i grund och botten tror det är anställningsformen som är problemet för mig. Det känns som att hela mitt väsen är byggt för någon typ av egenföretagande, oavsett hur olönsamt det skulle vara till en början om inte annat.

Någon affärsidé har jag inte heller :sweat_smile: Just nu känns det bara som att jag skulle kunna köra taxi eller plocka bär i skogen om det är så. Bara jag får ha min egna lilla bubbla och mitt egna lilla bolag :joy: Jag har funderat på det länge men aldrig kommit till skott med något! Det var mycket intressant att få läsa Blogg: Min resa till att bli företagare [Företag startat! Följ det!] på temat!

Tack för jobbigt tankespjärn såhär en måndag! :wink: @janbolmeson

12 gillningar