Fast våra körkort godkänns endast som ID-handling i ett fåtal länder. Jag tror det endast är norden, så helt ologiskt är det inte om revolut ej-godkänner det.
Har fler än jag problem med att avsluta kontot hos Revolut? Jag har 0,17kr kvar på kontot och då går det tydligen inte att avsluta. Har försökt legitimera mig 2 gånger nu. Men funkar inte. Och dom mailbombar 1 gång per dag om att det måste uppdateras. Suck… kass kundservice har dom också. Var nöjd så länge det varade dock.
Är det på företagssidan eller privat?
Ska se om jag in få tag på någon i deras kundtjänst. Vet att de har lite Problem just nu, men skulle satsa på mer nationella anpassningar under 2021, så de verkar inte helt omedvetna om problematiken.
Privat.
Har fått svar från Revolut nu via facebook och de ska försöka hjälpa. Får se vad som händer.
Som det nämnts ovan i denna tråd så funkar tydligen inte körkortet som legitimation. Bara pass och nationellt ID.
Har varit överlag nöjd men nu säger även jag hej då till Revolut.
För över pengarna så kan du avsluta sen, det fick jag göra iaf.
Har Lunar tidigare tagit valutaväxlingsavgift eller är det nytt? Gjorde precis ett köp på Amazon i Euro och fick ett meddelande att de (nu?) har en valutaväxlingsavgift på 1%.
Så det enda vettiga alternativet nu är väl P.F.C tänker jag?
Scrollar man i integritetspolicyn för P.F.C står det en massa om riktad marknadsföring, dvs sådan som använder maskininlärning. Frågan är om det är värt det för ett gratiskort och ingen valutaväxlingsavgift.
Det står även:
“4.4 Om du inte vill att P.F.C. behandlar dina personuppgifter för direkt marknadsföring kan du skriftligen anmäla detta till P.F.C. via kontaktuppgifterna i avsnitt 10.”
Jag förutsätter att alla Fintech bolagen (revolut och Lunar inräknat) som erbjuder gratis kort säljer transanktionsdatan, adress osv hur ska det annars finansieras när det är gratis? (tror inte att antalet premium användare är särskilt många).
Jag gillar det inte men ser det som ett dött lopp. All din data finns redan ute på massor av plattformar så det är skitsamma. Visa och Mastercard gör antagligen det redan från din vanliga bank liksom. Använder du Gmail/Outlook så har du alla dina köp hos Google/MS, använder du någon mobilbetaltjänst, t ex Google Pay så har de allting också. Osv. 
P.F.C hade kunnat komma från DDR. Det går bra att välja färg på kortet bara du väljer persikofärg ![]()
Transaktionslistan tycker jag är riktigt dålig jämfört med Revolut, det går inte att söka i den och tydligen behövs Premium för att se spendering upp till ett år bakåt.
Och sedan den ständiga nedräkningen till lön… vem bryr sig ![]()
Jag har använt Revolut sedan 2017 och inte upplevt något problem som privatkund, inte heller sedan ”flytten” till Lettland.
Jag var nöjd med Revolut men de ständiga problemen gjorde att jag sa upp det tillslut (därav denna tråden). Håller med om att P.F.C appen inte är så bra men det spelar inte mig så stor roll. Så länge man kan lägga in pengar och betala är jag nöjd.
Okej, tråkigt att inte identifieringen lyckades. Och kanske att Revoluts app inte funkar lika bra med Oneplus.
Frakten för Revoluts kort kostar ju ändå och varje köp genererar en intäkt (0,5-1%??). Och sen betalar nog premium- och metalkunder för standardanvändare. Valutaväxling på helger kostar 0,5% för kunder. Sen kanske kundernas tillgodohavanden på kontona lånas ut.
Det här är en fallasi:
The perfect solution fallacy is a related informal fallacy that occurs when an argument assumes that a perfect solution exists or that a solution should be rejected because some part of the problem would still exist after it were implemented.
VISA har det antagligen inte här, men i USA så delar de data: Visa Global Privacy Notice | Visa
Utan att ha kollat på det tror jag att sannolikheten är lägre att data från storbankernas används för riktad marknadsföring.
- measure or understand the effectiveness of our marketing and advertising, and provide relevant advertising to you.
Bara kollat lite snabbt men visst använder de kundernas data för reklam. Oklart hur tredjepart är inblandade dock.
Har någon testat överförs pengar från Lunar till SEB? Jag tolkar det som att det tillkommer en avgift från SEB vid överföring från dansk bank, och då faller min tanke att använda det som buffertkonto.
Var på väg att skaffa Lunar, kom ganska långt i registreringen, men backade i sista sekund av Exakt samma anledning som du plus en massa avgifter som de har infört.
Nej tack (om inte andra läsare har bättre argument).
Kan testa själv. Är väl en SEPA-överföring och de ska vara kostnadsfria inom EU.
Edit: Spoke to soon

Nej en överföring från lunar räknas som en vanlig internationell överföring vilket medför avgift. Tyvärr.
Har precis släppt iväg en överföring från Lunar till SEB så kan rapportera exakt vad det kostar.
Kan rapportera att åtminstone mellan Lunar och SEB så går det som en EU-betalning utan avgift och SEK till SEK. Se nedanstående bild.
Kan bekräfta. Jag har alltid haft noll i avgift från lunar till Swedbank. Ca 3 dagar,
EU betalning.