Ja, det går att koppla till stammis.
Kan inte svara för alla butiker, min min lokala Maxi funkar bra iaf.
Ok, tack för svar!
Om en handlare inte tar American express, anmäl det i appen så att vi kan utöka antalet butiker tillsammans nu när vi blir fler som använder kortet. Då kan Amex kontakta handlaren.
Från hemsidan:
Många butiker tar Amex-kort även fast Amex-dekalen inte syns, så fråga butiksbiträdet ifall de accepterar Amex. Om en butik inte tar Amex så får du gärna tipsa oss om det genom chatten i Amex SE appen.
En fråga angående inbjudan, är det något som alla har möjlighet att göra eller är det bara en del av er som haft Amex länge som får det? Jag väntar på att få hem mitt Amex och nu vill även mitt man ha ett kort så vi funderar på om jag kommer kunna bjuda in honom när jag fått mitt aktiverat?
Alla får möjlighet att bjuda in nya så fort man fått sitt konto/kort
”Som Blue Cashback-medlem kan du enbart bjuda in en vän 1 gång per år.”
Man kan bjuda in fler gånger men man får inte bonus för mer än en gång.
Får den du bjuder in bonusen om flera har använt samma länk då?
Bra fråga, jag har utgått från att de får det.
Jag delade ut flera gånger tidigare i år och ingen har sagt att det inte skulle funka iaf.
Kanske några av alla som frågar efter länk kan bekräfta om de fått 420:- cashback från start?
Jag kan kolla, jag använde din inbjudan och kortet kommer förhoppningsvis under veckan när brevbärarna har vägarna förbi.
Jag har fått bonus för fler än en inbjudan. Så det där villkoret stämmer inte, om det inte är så att det är begränsat på när man skaffade kortet? Jag har haft mitt i över 5 år
Vet inte, men det står ju så på deras sida.
Vore helt klart trevligt om man fick bonus för alla ![]()
Aha, och jag som trodde alla serie-inbjudare var altruister. ![]()
Insatsen är minimal och ersättningen i nivå med en Apotea IPO. Snart borde väl marknadsmekanismer om utbud/efterfrågan slå till. Att vi skulle ha ett jämviktsläge hela tiden är väl osannolikt.
Jag testar: Om du skickar en inbjudan till mig så kan du väl swisha halva din bonus till mig också. Fortfarande god timpenning ![]()
Obs skämt! ![]()
Går det att registrera Amex Blue i Samsung wallet eller Google Pay apparna?
Nej tyvärr inte, endast Apple Pay i Sverige
Nu har jag haft kortet i någon veckas tid och kan börja dela med mig av mina erfarenheter. Tyvärr upplever jag att det är fler inköp än väntat som inte går att genomföra med Amex.
Jag trodde att det ”bara” var i småbutiker på hörnet det skulle bli problem, men det verkar så här långt vara nästan tvärt om.
ICA, kiosken på hörnet och till och med grönskasförsäljaren på torget tog Amex.
Månadskort hos Skånetrafiken - Nej. Där godtogs bara VISA/MC
Tågbiljetter för familjen med Snälltåget - Nej. Samma sak där. Enbart VISA/MC.
Kan man lösa det på något sätt om man betalar via Klarna? Om handlaren enbart tar VISA/MC vid direktbetalning med kort.
Ibland. PayPal kan också fungera.
Brukar ju gå att köpa liknande månadskort etc hos ombud, ex Pressbyrån som tar Amex.
Tack för tipset, men det känns lite som att hoppa tillbaka i tiden 10-20 år. Smidigheten att bara köpa nytt i appen när den gamla biljetten gått ut överväger i så fall.
Mälartåg tar inte heller Amex. Fysiska butiker har annars gått förvånansvärt bra, alla mina vanliga lunchrestauranger funkar också, det är bara ett bageri hitttills som inte tagit Amex.
På internet är det däremot lite si och så. Jag är en mycket otrogen kund som går ganska mycket på vad Prisjakt säger är billigast för närvarande, och många lågprisbutiker online tar inte Amex. Man kan jobba runt det med PayPal men många av dem tar inte PayPal heller.