Har du betal-versionen av awardfares? Du får klicka också på ”förstoringsglaset” annars söker den inte. Har du några specifika datum du vill åka/komma tillbaka, bara thailand eller asien överlag? 2 pers? Kan hjälpa dig leta lite om du vill.
Det har släppts massor awards nu BBK-VIE, finns platser mer el mindre varje dag hela Feb 2024.
Ja, jag tänkte ge det “en chans till”… ![]()
Intressant, så vissa datum visar den, men andra måste man själv söka? Trodde om man hade Diamond så behövde man inte göra det well well.
Höll på ramla ur soffan i morse när jag som vanligt scannade utbudet och såg att det var vidöppet med C. Bokat och klart. Tack för omtanken ![]()
Sitter lite med samma problematik just nu - flertalet 2-för-1 AMEX EuroBonusresor på hög och skulle vilja komma iväg något över nyår (26:e december och framåt ca 10-14 dagar). Lite av en novis på detta och har främst bokat via SAS tidigare.
Testade att skapa ett premiumkonto på AwardFares men inte någon vidare framgång. Förslagsvis vill vi åka till Bali eller Vietnam. Någon som har några tips och trix om hur vi bäst kan kolla efter flyg med dessa kriterier?
Ofta black out-datum över jul och nyår, men kolla Bangkok/Singapore och köp till en separat biljett
Tack, ska kika lite närmare på det. Vad menas med ”black-out datum” förresten - är det så att de aktivt inte säljer några poängresor under denna period? Gäller det endast från ARN eller Star Alliance globalt?
Hittade ett flyg till Singapore från Arlanda dessa datum men gick inte att boka för poäng tyvärr.
Om du vill åka från Arlanda med award så är det svårt. De finns få award från Arlanda och på SAS så även om det finns award från säg Kastrup, men inga från Arlanda kommer du inte få några träffar. Sen är det lättare att hitta ekonomi än business om ni skulle vilja ha det.
Star Alliance flyger heller inte till alla destinationer, även om du får med många med Lufthansa.
jag brukar använda awardhack.se och söka på *A (Star Alliance) då måste du kunna IATA koder men inte så svårt.
Hittade en resa i ekonom till balii, fast först efter nyår, via bankkok och med Thai Airways.
Till Vietnamn också en ekonomi, också i Januari med SAS och Asiania (Ska vara ett bra bolag tydligen)
Testa att sätta på Alerts till flighter via awardfares om du är flexibel. Det är det bästa med tjänsten.
Jag har knappt 50k poäng och en 2för1 Amex voucher. Har tänkt att utnyttja detta genom en resa med familjen (2 vuxna och 2 barn).
Problemet är att jag inte får till att boka detta via SAS hemsida och det finns dålig hjälp att få där.
Det verkar som man bara kan använda vouchen när man gör en beställning för 2 personer. Är det så eller går det att komma runt?
Optimalt vore om man kan välja 2 vuxna och 2 barn och sedan använda vouchen så det blir halva poängpriset för de två vuxna.
Du kan använda den även för en person. men tror inte det fungerar på en hel familj. i så fall får ni göra separata bokningar då du inte kan betala samma bokning med poäng (för er) och pengar för barnen.
Enklast är om du tar 2-4-1 då får du halva resans poäng gratis och behöver bara poäng till resten. Din partner och barnen kan ta en separat bokning.
När företag har dålig information på sin hemsida brukar jag ringa till dem och fråga.