Analys av nuvarande fondportfölj

Okej så summa summarum är att det är billigare att köra SPP och skippa Proethos och HBS iaf😂 sen kan man argumentera i all evighet om SPP och LF😂

Så ska jag satsa på att köra bransch eller belåna för att få högre risk, eller bara köra tex global+Sverige?

Svaret Måste du nog komma fram till själv för att kunna hålla din investeringsstrategi om det börjar skaka till på marknaden. Men nobelpristagare har kommit fram till att gå så brett som möjligt marknadsviktat till så låg avgift som möjligt är ett bra val. Om du dessutom har tillgång till billig belåning så kan en hävstång på 10-15% vara en god idé för att kunna slå index över tid. Men var försiktig med belåning om du inte har erfarenheter av det tidigare och varit med om någon börskrasch, kan vara en dyrköpt läxa.