Använda jobbmobil privat?

Jag vet inte hur det är på ditt företag. Om du får en mobil som bara ”telefon” för att ringa dig, utan krav på varesig jobbmail eller andra appar, så blir det som en en privat mobil. Jag förstår dock inte varför företaget ger dig en mobil på de premisserna annat än det är en ren löneförmån.

De företag jag haft att göra med de gör så att telefonen ska vara en förlängd arm av datorn dvs med Outlook, Teams, OneDrive, företags Apps store, Workday, mm. Då kan man i princip göra samma sak på telefonen som på datorn. Bra och praktiskt. Dock omöjligt att undvika att privat grejer automatiskt hamnar i molnet. Därav egen privat mobil.

Vi pratar tydligen om helt olika situationer :slight_smile: